Penduduk Cina Pandamaran marah, mahu Ronnie letak jawatan ADUN

on Sep 20, 2010


Penduduk kaum Cina di Pandamaran,Klang mengadakan demontrasi mendesak Ronnie Liu meletak jawatan kerana didapati gagal memberikan khidmat kepada rakyat meskipun hampir tiga tahun menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di kawasan itu.
Penduduk yang berjumlah lebih 30 orang itu yang berkumpul di kawasan Pejabat DAP di Jalan Besar di situ kira-kira pukul 10.30 pagi sebagai menyatakan rasa marah mereka terhadap Ronnie yang didakwa tidak banyak menyelesaikan masalah mereka di kawasan berkenaan.
Rata-rata penduduk menyatakan punca utama mereka bertindak sedemikian ekoran masalah-masalah yang gagal diselesaikan oleh Ronnie antaranya untuk membantu menjaga kebajikan penduduk di kawasan itu selain usaha menaik taraf hidup serta persekitaran kawasan berkenaan seperti mana yang dibuat pada pilihan raya umum lalu.
Seorang penduduk wakil penduduk Pandamaran ketika ditemui, Tew Ying Liew menyatakan, perasaan kurang senang serta tidak puas hati dengan Ronnie mendapati tidak menjalankan tugasnya dengan sebagai wakil rakyat untuk masyarakat di Pandamaran.
Ronnie juga jelasnya langsung tidak memperdulikan masalah rakyat di kawasan tersebut setelah aduan yang dibuat oleh rakyat melibatkan pembangunan kawasan sehinggalah kepada usaha untuk membantu rakyat di kawasan itu.
"Bukan hanya tidak tunaikan janji, kita nak jumpa pun susah," katanya.
Beliau menyatakan lagi bahawa sebilangan besar penduduk Pandamaran hilang keyakinan serta kepercayaan mereka terhadap Ronnie yang suka berbohong daripada menjalankan tanggungjawab kepada rakyat.
Dalam masa yang sama, kumpulan penduduk itu juga turut menyelar tindakan Ronnie yang memecat bekas pembantunya, Tee Boon Hock yang juga bekas Ahli Majlis Perbandaran Klang (MPK).
Menurut mereka, Tee telah banyak individu telah banyak membantu masyarakat di kawasan berkenaan dan pemecatan itu adalah tidak wajar dan tidak adil

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List