EMAIL BERAPI DARI PEMBACA TENTANG DATO FARID RIDZUAN!

on Sep 18, 2010

Aku paste ngan komen-komen sekali.........Ko baca ko fikir le sendiri.....




Email ini aku terima pada hariraya, tapi disebabkan aku sibuk beraya maka aku tak sempat nak buka email aku, korang baca la sendiri apa yang tertulis dalam email tersebut kat bawah ni:

Salam Aidilfitri buat saudaraku,

Harap saya dapat laporkan perkara ke saluran yang betul. Semalam 10 September 2010, bersamaan 1 Syawal 1431 Hijrah. Apabila menonton rancangan MHI yang diacarakan oleh Ally Dan Abby serta jemputannya adalah Dato' Farid Ridzuan membicarakan promosi dan juga peraduan rancangan2 Hari Raya TV3. Tidak semena-mena si Dato Farid telah tersasul menyebut akan ke udara adalah show Anwar Ibrahim. Terkejut pengacara berdua tu. Lalu cepat2 si Ally memperbetulkan yang show sebenarnya oleh Anuar Zain penyanyi lelaki yang sangat top masa kini. Sangatlah menghairankan buat kami sekeluarga bagaimana seorong yg terkenal di kalangan penggiat dunia hiburan tanah air ni boleh tersalah sebut macam tu. Nampak sangat jiwa pemikiran beliau banyak dipengaruhi oleh Anwar Al- Juburi al-yahudi. Sehinggan setiap waktu bermain di bibir dan ruang kepala hotak beliau.'

Sangatlah kami berharap Dato' Johan Jafar, CEO Media Prima dapat menangani masalah ni. Ada orang kata dia patut letak jawatan sahaja, setelah kes Iklan hari Raya yg Mulia bagi orang Islam dibikin berkonsepkan Kristianiti, alasannya nak mileniumkan orang Melayu, ujar Dato Farid Ridzuan tempoh hari.

Harap adalah pihak yg bertanggung jawab mengambil tindakan terhadap dasar liberalisasi yg dibawa oleh Dato Farid Ridzuan ini.

Wassalam.

Any komen?

14 comments:


Anonymous said...
Dato Johan Jafar? Bukankah diapun satu geng?
Anonymous said...
johan jaapa tu pun orang anwar.
Anonymous said...
Budaya di Malaysia seperti ini akan melemahkan sistem sesebuah negara. Perkara seperti amanah, tanggungjawap, integriti tidak ada erti dan hanya retorik di mulut bau bangkai pemimpin2 dan menteri2. Lihat saja koprat2 keparat seperti dalam GLC seperti Sime Darby, Tabung Haji, Telkom, KTM, TNB, SC, jikalau adalah kesalahan yg terang lagi bersuloh dalam urusan, dimanakah tanggungjawab BOD? Musa ng Blacko dalam Sime Darby masih dok dalam BOD Sime Darby, tak rasa bersalah pun, sedangkan hampir RM2 Billion kerugian dalam Sime Darby, kan keparat. Dnegara lain seperti negeri jepun jikalau telah ada isu2, ahli koprat atau pemimpin2 mereka akan letak jawata serta merta atau yg serius buat hara kiri, bunoh diri. Inilah dikatakan amanah, tanggungjawab. Media Prima harus bertanggungjawap dan jangan lepas tangan. Jikalau pemimpin buat salah, ia harus dijadikan contoh kepada bawahan yg lain, No! Excuse! Tidak ada alasan, harus di berhentikan serta merta, baru sesebuag organisasi akan berjalan dalam efisien dan mantap. Lain lah kalau Media Prima pun dua kali 5 samdol juga. Apakata Johan Jaffar?
anak melayu said...
SALAM, DUA DUA SAMA POPULAR, TERSASUL TU..
hangkedee said...
Hidayah dari tuhan.menunjukkan cinta mencintai @ lebih mudah malu malu kucing Dato Johan malu malu apa pula?
Anonymous said...
Dia dah standby dah lama untuk PR ambil alih supaya dia dapat duduk kat Media Prima sebagai pengerusi? Mungkin kot.
Anonymous said...
woi bodoh kambing, johan jaafar itu orang anwar lah. pasal apa hangpa ni semua bodoh sangat. johan jaafar pun penyokong anwar ibrahim number 1. dari dulu sampai sekarang sampai bila pun.
Anonymous said...
Johan Jaafar tu orang Anwar juga.
Walinong Sari said...
1. Dalam bidang media, inilah caranya di panggil ' test market ' Ianya akan di sebut / cadang dan melihat reaksi 1Malaysia kalau tak ada orang yang melingting , maka isu itu akan dipertengahkan. 2. Isu dipertanggongjwaban ' perlu diambil kira. Tindakan perlu di ambil. Bukannya minta maaf. Kalau dia buast dan mendapat sembutan dia akan mendabik dadah. Lihat negara jiran, mereka tidak pernah dengar istilah ' maaf ' Salah terima hukuman mengikut undang-undang.
Anak Kuala said...
kalau parpukari perasan sejak akhir akhir ini buletin tv3 seperti cover dap dan pkr. cthnya semasa kes curi pasir di selangor, selepas berita di buletin utama menceritakan masalah curi pasir di selangor tetiba terus keluar cerita pasar curi pasir di perak? sabotaj ke? kemudian masa heboh blogger cerita yang paguam terlibat kes bunuh ahli dap tetiba tv3 cerita pulak peguam ini pernah nak minta jadi ahli mic. sabotaj lagi ke?
Anonymous said...
bodoh
KAPAKTAJAM said...
Selalu sgt kecuaian ini berlaku dan terlepas pandang. Saya lihat semasa Fard menjadi CEO xnampakpun perubahan drastik dan keuntungan yg dibawa. Seperkara lagi didalam memilih seorang CEO mestilah berbagi kretiria yg wajib diselidiki, selain kehebatan dalam adademik TETAPI dalam soal akidah dan bab agama dan syariat jgn terlepas pandang. Disebabkan kurang Ilmu Agama lar iklan sebegitu rupa terlepas tayang dan telah menjatuhkan maruah umat islam. Untuk mengembalikan maruah TV3 beliau wajib bertanggungjawab dan meletakkan jawatan dan bertaubat kepada Allah. Ingat sesuatu yg mensyirikkan atau menyekutukan Allah adalah kafir. Letaklah jawatan sebagai rasa tanggungjawab. Sekian.
Wake UP! said...
Aku benci Anwar Ibrahim. Semua pengikut Anwar pun aku benci jugak. Termasuk si beruk anak didik Al Jub. Bilalah pengkhianat negara tu semua nak diseret ke dalam penjara? Criminals, homosexuals and gangsters will defend their own.
Anonymous said...
Sumbat je al juburi dlm resort sg buluh kalau terbukti dia bersalah dan jangan asyik nak tunda kes je. Selamat lah Malaysia tanpa al juburi yang asyik nak buat huru hara nak tutup kes konek dia tersosol.

1 comments:

azman kamarul said...

Kepada semua pemberi komen yang marah sangat ni gua nak kasi lu semua....lu semua sebut pasal jbur-jubur ni apsal?...lu orang semua dah tengok ke si anu anwar masuk dalam jubur sifool tu?....apasal lu orang semua tak mohon jadi saksi kes DSAI kali kedua ni?....

Dah bodoh , bangang pulak tu.......lebih baik lu orang semua muhasabah diri sikit....lu orang tu bak sangat ke?.

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List