Dun Galas : Apabila TPM Suruh Jentera BN Perhebatkan Kempen......???

on Nov 2, 2010



Apabila Muhyiddin mengerahkan jentera BN perhebatkan kempen dalam pilihan raya kecil Dun Galas dan Parlimen Batu Sapi, beliau seakan-akan telah mendapat maklumat daripada risikan sb-sb yang BN akan kalah di Dun Galas dan mungkin terlepas parlimen Batu Sapi.
.
Dengan arahan tersebut, maka tiada lagi halal haramnya kerana yang ada pada mereka ialah 'HALANG' sahaja. Para blogger Umno/Bn semakin hilang arah dan mengila dengan maki hamunnya. Apatah lagi dengan tilikkan yang dibuat oleh Che Det bahawa BN akan menang di kedua-dua kawasan tersebut.

Seperti biasa, tilikkan yang dibuat oleh tok bomoh (Che Det) kebanyakkannya tersasar sepertimana tilikkan yang beliau buat pada PRK yang lepas-lepas. Biasalah bila para jin-jinnya selalu tersalah tempat mendarat. Beliau suruh jinnya pergi ke Gua Musang untuk buat risikkan, mereka pergi ke Cemeron Highland dan Genting Highland.

Iron Lady Umno (Hamidah), gelaran yang diberi oleh penulis upahan yang sentiasa mengikuti beliau semasa berada di Galas. Entah berapa ribu keping sampul sudah diberikan olehnya kepada penduduk di Dun Galas, tidak pula ditulis oleh penulis upahan tersebut. Buat penduduk di Gua Musang, orang bagi berapa banyak mana pun jangan ditolak. Anggaplah sebagai rezeki di musim PRK Galas.

Aktikel dibawah ini saya ambil daripada blog Pengundi Setia Sungai Rapat yang ditaja oleh YB Hamidah.

Malangnya sehingga kini tiada apa-apa pemilikan yang berlaku, malah rumah yang dikatakan bakal diduduki oleh mereka selepas PRU 2008 juga cuma hanya tinggal janji sahaja. Ini bermakna sijil yang dikurniakan oleh Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Aziz pada tahun 2007 iaitu sebelum PRU12 tahun 2008 adalah sijil palsu. Difaheramkan juga Nik Aziz berjanji sendiri dengan 300 penerima sijil geran tersebut supaya mengundi PAS jika mahu program pemilikan tanah itu diteruskan. Nik Aziz juga berjanji, jika Pas berjaya menang dalam pilihan raya (PRU 2008), semua pemegang sijil itu bukan sahaja akan diberikan lot tanah seluas 10 ekar, tapak rumah malah akan  menerima bayaran sebanyak RM700 serta bonus RM200 setiap bulan.Tetapi apabila PAS menang dan dapat menubuhkan kerajaan di Kelantan dengan majoriti 2/3 pemilikan tanah sepi sahaja seolah-olah tiada apa-apa janji yang pernah ditabur oleh mereka, tetapi tanah di Lojing semakin rancak digondolkan oleh syarikat dari Singapura.

Beliau tak nak hebohkan pula seramai 114 orang penduduk Gua Musang yang menerima geran daripada Tuanku Sultan pada Jumaat lepas. Sepatutnya beliau merasa malu kerana segala aktivitinya di Dun Sungai Rapat tidak diterima oleh masyarakat setempat.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List