Email penjelasan kes Datuk Zakiah........???

on Nov 11, 2010

mendapat email yang menyentuh mengenai posting surat terbuka kepada Datuk Zakiah.

berikut ialah penjelasan tersebut

  • Dato Zakiah adalah setiausaha sulit kepada Menteri Kewangan. Bukannya setiausaha sulit kanan kepada Perdana Menteri. Dato Seri Najib sebagai Menteri Kewangan & Perdana Menteri mempunyai setiusaha sulit yang berbeza. Di Kementerian Kewangan, setiusaha sulit reports to setiausaha sulit kanan dan di Pejabat Perdana Menteri, reports to Ketua Setiausaha Sulit.
  • Dato Zakiah sebelum ini adalah PA kepada Menteri Kewangan sebelum dinaikkan pangkat sebagai setiausaha sulit lebih kurang 2 tahun lepas. Dato Zakiah memilih untuk bertugas di Kementerian Kewangan berbanding di Pejabat Perdana Menteri, Jabatan Perdana Menteri bagi mengelakkan diri dari terlibat dgn politiking, tikam belakang, mengadu domba dan fitnah memfitnah untuk meraih kepercayaan Dato Seri Najib. Secara purata, Dato Seri Najib lebih banyak menghabiskan masa di Jabatan Perdana Menteri berbanding di Kementerian Kewangan.
  • Semasa bertugas sebagai PA di pejabat Menteri Pertahanan, beliau pernah meminta untuk ditukarkan ke bahagian lain untuk mengelakkan diri dari perkara seperti di atas. Ini berlaku setelah Dato Seri Najib dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri. Bagaimanapun, Dato Seri Najib telah mengarahkan beliau kembali bertugas ke pejabatnya selepas beberapa bulan.
  • Malah, Dato Zakiah pernah membayangkan untuk pencen awal ketika di Kementerian Pertahanan lagi tetapi dilarang oleh Dato Seri Najib.
  • Dato Seri Najib juga pernah bertanyakan kepada Dato Zakiah, kenapa tidak pernah terlihat suaminya (seorang ahli perniagaan) datang ke rumah beliau samada Langgak Duta (rumah peribadi), Sri Satria (kediaman TPM) dan Seri Perdana (kediaman PM). Jawabnya, suami beliau enggan datang bagi menggelakkan sebarang pandangan serong terhadapnya.
seperti yang dijanjikan sebarang penjelasan mengenai kes ini akan di siarkan. pengirim email ini hanya mahu dikenali sebagai orang yang mengenai Dato Zakiah.

Sudah berhubung semula dengan penyalur maklumat pertama. Mungkinkah ini adalah persaingan 'politiking' dalaman orang di sekeliling PM ? apapun jika Dato Zakiah sudi tampil memberikan penjelasan amat dihargai selaku penjawat jawatan penting awam rakyat ada hak memohon penjelasan dan selaku manusia Dato Zakiah juga berhak memberikan penjelasan.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List