FELDA KINI DI AMBANG MAUT..........???

on Nov 10, 2010



Kenapa tiba2 timbul isu Felda sekali lagi? Adakah benar Felda akan terkubur? Saya sebenarnya banyak mengkaji mengenai Felda sejak akhir2 ini. Ternyata Felda banyak memainkan peranan membantu Melayu secara amnya.

Tapi timbul pula isu saman RM 20 Juta. Felda disaman dengan jumlah wang yang begitu besar dek kerana penyalahgunaan kuasa serta konspirasi yang kononnya sedang parah dalam Agensi ini. 'Penyalahgunaan kuasa dan konspirasi'.... Macam ayat Anwar Ibrahim tu.

Siapa yang saman? Anwar? Bukan. Individu yang dikenali Mazlan Aliman. Orang kaya Felda tu. Mazlan Aliman ini merupakan Presiden Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak). Sebuah badan yang ditubuhkan bertujuan untuk mengembeling tenaga demi memastikan warga Felda terbela dan mengimbangi kepesatan dan kejayaan Felda agar peneroka Felda juga tidak ketinggalan untuk menikmati kejayaan dan kekayaan Felda.

Ternyata penubuhan Persatuan pimpinan Mazlan ini tidak mencapai matlamat asal untuk membela anak2 peneroka Felda. Ianya ternyata hanya retorik politik semata2 bagi menaikkan nama 2 3 kerat peneroka Felda yang kecewa. Bukan kecewa sebenarnya. Ada kes penyelewengan.

Mazlan telah menyaman Felda sebanyak RM 20 juta akibat dari penangkapan beliau disebabkan penyalahgunaan. Mazlan dikatakan amat berdendam dengan Felda dan sanggup melakukan apa sahaja bagi mencincang pihak atasan Felda.

Wow... Dendam betul dia ni. Tetapi dalam Majalah FELDA "ICT JELAS" bilangan 04/2010, Abang Kandung Mazlan sendiri telah membuat pengakuan bahawa keluarga Mazlan tidak bersetuju dengan tindakan Mazlan. Keluarga Mazlan, dakwaan abangnya kini berjaya dalam penghasilan ladang Felda hasil bantuan Agensi tersebut. Blog 'Hakikat Kebenaran' sendiri pun ada mengesahkan perkara ini.

Persoalannya, jika keluarga Mazlan sendiri tidak bersetuju dengan beliau, adakah kita perlu percaya dengan orang ini? Kenapa Mazlan begitu taksub menentang dan melakukan provokasi terhadap Felda?

Ada udang sebalik batu ni? Inilah seorang insan yang gagal di dalam Felda sebenarnya. Ada la tu buat apa2 penyelewengan. Ini orang memang tak tahu rasa bersyukur. Orang PAS... Kat mana diletak orang2 sebegini memang akan memberontak. Tapi memberontak ada sebab. Sebab nak tutup kesalahan sendiri. Penyelewengan apa yang Mazlan lakukan?


0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List