Benarkah Zaid Guna Kempen Matlamat Halalkan Cara.....???

on Oct 5, 2010

Benarkah Zaid Guna Kempen Matlamat Halalkan Cara Semata-Mata Dia Mahu Memenangi Jawatan Timbalan Presiden PKR Dalam Pemilihan 2010 Ini

Sejak beberapa bulan lalu, satu usaha halus dan jijik dilakukan untuk memaparkan keluargaDatuk Seri Anwar Ibrahimberpecah belah akibat fahaman politik yang berbeza. 
Pihak disebalik usaha itu menggunakan portal Free Malaysia Today(FMT) untuk cuba memaparkan bahawa Puteri Reformasi Nurul Izzah memberi sokongan padu kepada Datuk Zaid Ibrahim untuk jawatan Timbalan Presidenmanakala Anwar pula memihak kepada Azmin Ali. 

Setiap lawatan Nurul untuk memantapkan jentera parti di Sabah dan Sarawak dikibarkan oleh FMT sebagai isyarat jelas Nurul mendokong kempen Zaid untuk menjadi timbalan kepada ibunya dalam memimpin PKR. Pada masa sama, Zaid menulis dalam blognya bahawa kuasa politik dalam PKR yang sepatutnya berada ditangan presiden telah diambilalih oleh Anwar selaku Ketua Umum parti. 
Zaid berjanji untuk mengembalikan maruah Datuk Seri Dr Wan Azizah jika ahli PKR mengundi beliau. Usaha jijik memecahbelah dan menimbulkan kesangsian serta kecurigaan dalam sebuah keluarga dilakukan, demi cita-cita seorang individu untuk mengejar kedudukan dan pangkat dalam parti. 
Kemuncak konspirasi itu berlaku pada minggu lalu, apabila FMT memetik Nurul sebagai menggambarkan kononnya Azmin adalah ahli politik bertopeng serigala manakala Zaid adalah pemimpin yang harus disokong kerana melakukan begitu banyak kebaikan untuk PKR dan dalam masa yang singkat berjaya “membangunkan Kuala Lumpur”.
PDO

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List