Kontroversi: Ramai 'Pimpinan Lama' Dalam Parti Kecewa Dengan Laporan Yang Mengatakan Azmin Ali Adalah Pengasas Parti Keadilan Yang Terawal!

on Oct 5, 2010


Ramai ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) terkejut dengan kenyataan yang dibuat oleh beberapa media dan blog kononnya Azmin Ali (foto) adalah pengasas Keadilan
Menurut sumber, kenyataan itu dibuat ketika beliau mengumumkan keputusannya untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden parti di Kota Kinabalu Sabah pada 16 September lalu. Antara lain kenyataan itu memetik “Saya bersama rakan-rakan pimpinan dan anggota-anggota parti akan berganding bahu untuk menggilap idealisme, memperkukuh kesetiaan dan memperkasa organisasi,” kata Azmin antara pengasas Keadilan dan Bekas Setiausaha Sulit kepada Anwar ketika memegang jawatan kerajaan". 
Susulan kenyataan tersebut, ramai "pemimpin lama" yang mengasaskan parti keadilan amat terkilan. Sebelum terbit Parti Keadilan, sekumpulan NGO dan Parti Pembangkang menubuhkan Gerakan Keadilan Rakyat Malaysia (GERAK). Penubuhan ini diumumkan di Markaz PAS Taman Melewar. 
Beribu orang datang menyatakan sokongan semasa penubuhan  GERAK. Selepas itu, pendokong Reformasi tubuhkan Pergerakan Keadilan Sosial (Adil) untuk menyediakan pentas perjuangan. Usaha tubuhkan parti politik untuk pergerakan Keadilan ini menghadapi jalan buntu akibat kerenah birokrasi oleh pihak Pendaftar Pertubuhan.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List