AKUAN BERSUMPAH SIAPA YANG PALING LAKU KAT MALAYSIA......???

on Dec 23, 2010

Robert M Shrum: Kenyataan bersumpah penasihat kanan ‘One Israel’ bersihkan konsep 1Malaysia; Nazri dedah dua dokumen nafi dakwaan Anwar


Ingat apa kejadahnya apabila tentera upahan UMNO-BN, Agendadaily menyebut Anwar terkankang kerana bukti baru yang dibentang oleh Datuk Nazri. Rupanya akuan sumpah Yahudi APCO.

Pertama kali kita mendengar istilah kenyataan bersumpah ini popular apabila Raja Petra Kamaruddin dari www.malaysia-today.net membuat kenyataan bersumpah mengenai pembabitan Rosmah dan Bekas Kolonel Aziz Buyong, pakar C4 serta isteri terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya. Tetapi akhirnya ia didiamkan begitu sahaja.

Kemudian timbul pula kenyataan bersumpah En. Balasundram Perumal, Penyiasat peribadi Razak Baginda tentang penglibatan Najib Razak di dalam kes Altantuya di dalam bahasa Inggeris. Sehingga kini beliau menjadi pelarian dari tanah-airnya sendiri kerana bimbangkan nyawa beliau dan keluarganya. Tetapi apakah nilai dan harga pengakuan bersumpahnya itu. Ia menjadi bala kepada Balasundram.

Kes bukan politik melibatkan kenyataan bersumpah tiga pegawai polis yang mendakwa Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan bersekongkol dengan Ah Long atau ceti haram tanah air. Ia sepatutnya menjadi asas yang kukuh untuk menyiasat Musa. Kenyataan bersumpah dari tiga anggota PDRM iaitu ASP Hong Kin Hock, ASP Md. Yusof Ahmad dan Sarjan Mohd Yasin Malik yang mengaitkan Musa Hassan dengan Ah Long akhirnya ditolak begitu sahaja.
Kenyataan bersumpah Dr. Osman seorang doktor beragama Islam yang bertugas di Pusrawi yang telah memeriksa Saiful dan mengesahkan bahawa sehingga 28 Jun 2008, Saiful tidak pernah diliwat. Adakah ianya diterima pakai?

Tetapi kenyataan bersumpah Saiful Bukhari diterima-pakai. Akuan bersumpah Rahimi laku dan kini seorang yang mungkin mencapai wali keramat buat Umno di terima pakai pulak akuan sumpahnya.

Yahudi laku pulak akuan sumpahnya??? . Heran! Kitab mana yang UMNO-BN pakai ni?

1 comments:

Wake UP! said...

Akuan sumpah orang yang sudah bersumpah mubahalah dan menunaikan haji di Mekah lebih dipercayai dari peliwat yang asyik menangguhkan kes.

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List