MAHUKAH UMNO BERUBAH.....???

on Dec 24, 2010

GAYA POLITIK UMNO - PRAGMATIK


Apa makna pragmatik? Politik mengikut keadaan.  Apabila PR mengemukakan 10 reformasi dalam 100 hari memerintah UMNO sudah gelabah.  Respon pertama PM ialah kerajaan akan kaji kes perkhidmatan keguruan negara.  Demikian bertahun pelbagai rayuan dibuat dalam konteks perkhidmatan keguruan dibuat, ia tidak diendahkan kerajaan UMNO-BN.  Tapi bila PR mahu memberi RM500 untuk intensif guru di Malaysia, UMNO-BN kata kerajaan akan muflis. Pembazirn UMNO-BN cukup banyak,


1.   komisyen beli kapal selam yang tidak boleh menyelam RM500 juta. 
2.   Komisyen beli kapal terbang sukoi?
3.   Ketirisan projek yang banyak?
4.   Bangunan 100 tingkat  dengan kos RM 5billion? 
5.   Lawatan PM-Najib sejak jadi PM sebanyak RM8.7 juta?
 Semua ini UMNO-BN kata tak bazir. 



Tetapi nak beri bonus 1 bulan gaji kepada seluruh kakitangan awam sebanyak 1.2 juta orang dengan nilai RM3.2 BILLION, UMNO-BN kata rugi.  Mahukah anda mengundi lagi pemimpin UMNO-BN?



MENGHAPUSKAN RASUAH?



Mampukah UMNO menghapuskan rasuah?  PAS yang memerintah Kelantan selama 20 tahun mendapat pengiktirafan dari SPRM bahawa negeri yang paling kecil berlaku rasuah.  MB Kelantan bebas rasauh.  Negeri UMNO-BN macam mana?  Negeri yang dipimpin UMNO-BN adakah mereka seperti Kelantan?  Mampukah negeri yang dipimpin UMNO-BN bebas rasuah seperti Kelantan?



Berapakah harta MB PAS Kelantan yang memerintah Kelantan selama 20 tahun?  Nak dibandingkan dengan harta yang dimiliki oleh Taib Mahmud yang menjadi ketua Menteri Sarawak?  Mana lebih banyak?



Mahukah anda memberi undi kepada calon UMNO-BN dalam PRU 13.....???



JAUHI UMNO-BN.  JANGAN UNDI CALON UMNO-BN DLAM PRU 13

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List