Perancangan licik musuh untuk memusnahkan Melayu Islam melalui sejarah dan akhbar

on Dec 24, 2010

Kita telah melihat bagaimana liciknya musuh cuba menukar sejarah negara kepada acuan mereka. Melayu dikatakan sekadar Malaysia dan Melaka dikatakan sekadar pelabuhannya sahaja. 

Sedangkan sebelum 1850 Bumi  Melayu itu adalah Champa dan Pattani, Semenajung Tanah  Melayu dengan empayar Johor-Riau -Lingga, Kepulauan Melayu , Mindanao, Borneo, Tanah Jawa (Jawi) dan Sumatera.

Hari ini usahasama penjajah Inggeris, Belanda, Sepanyol,Amerika telah berjaya memecahkan Melayu Raya kepada beberapa negara kecil Malaysia, Indonesia, Brunei dan lokasi yang mempunyai kepentingan penjajah dijadikan negara berdaulat seperti Singapura. Penduduk Islam dipecahkan kepadatannya dengan menjadikan mereka penduduk minoriti di Filipina, Selatan Thailand, Singapura, Vietnam dan Kemboja (Cambodia).

Tidak cukup dengan itu, perancangan halus mereka untuk memusnahkan jatidiri orang Melayu Islam sentiasa berjalan melalui penukaran sejarah (di Singapura, Thailand, Vietnam, Cambodia) serta desakan mereka di akhbar. 

Minggu lepas telah disiarkan berita muka depan akhbar The Sun bertajuk "Biased History". Akhbar The Star pula menyiarkan artikel mendakwa pelajaran sejarah di Malaysia berat sebelah.


Saya difahamkan, pusat kajian yg cuba mengikis tanah air ini dari identiti Melayu dan Islam adalah berpusat di negara jiran. Kajian mereka disebar secara tersusun dan teliti dalam beberapa website. Bahkan kita tidak wajar melihat kritikan dalam akhbar The Sun dan The Star secara berasingan dengan kajian yg dibuat di negara Jiran. Kita begitu berfalsafah perlu membezakan antara Melayu dan Islam sedangkan mereka (kafirun) membelasah Melayu dan Islam sekaligus.


 Antara komen penulis dlm The Star :

a) "I view with concern the substantially lopsided and biased


content of our current form 1-5 history textbook".


b) "There is also lopsided emphasis on Islamic Civilisation. I personally counted that about 39% of the content of the current Form Four History textbook (compared to 15% in the ealier textbook) deals with Islamic Civilisation.


c) Our History textbooks are also biased because they do not tell


the whole truth. For example, why can't we state categorically that


the founder of Malacca (Parameswara) was a Hindu prince from Palembang who died a Hindu"- Komen penulis-  Benarkah dia mati seorang hindu sedangkan dalam sejarah Melaka Sultan Melaka telah diIslamkan ?

Ini merupakan sedikit dari apa yang mereka simpan dan rahsiakan. Seperti mana yg kita tahu bahawa Allah telah memberi amaran bahawa apa yang ada dalam hati mereka lebih besar dari apa yang mereka luahkan.

Sedarlah wahai Bani Jawi, semua ini sebenarnya adalah hiddenagenda yang licik di mainkan musuh.

 

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List