Kalau Pemimpin UMNO Tak OK Melayu Ada Masalah Ker...?

on Dec 4, 2011


Balik dari berkampung di PAU2011 aku dihujani banyak soalan soalan panik oleh beberapa sahabat.Ucapan berapi rapi sesetengah pemimpin mungkin pencetus rasa panik mereka ini(aku agak je lah) dan merasakan aku ini tahu banyak hal sebab berkampung disana maka jadilah aku ini "pakar rujuk" mereka.


Aku jawap,"Ok je..apa masaalah nya? ".

Perwakilan tambah ramai.....
Pemerhati pun tambah ramai....
'Pecinta Umno' dipersekitaran venue pun tambah ramai...
'Pelobi' yang menggunakan kemudahan lobby PWTC dan hotel hotel mewah semaksima mungkin tambah ramai..
Gadis gadis Melayu yang hadhir tambah cantik...
'Isteri Isteri Orang' yang tak macam isteri orang pun tambah ramai..
'Suami Suami Orang' yang tak berapa nak nampak macam suami orang perkara biasa...
'Gadis Gadis Belaan' pun ramai singgah di Riverside melapor diri kepada 'sugar daddy' mereka...
Muka muka 'pencetus rasuah' penerima dan pemberi bersepah sana sini...
Model model lelaki memperagakan "songket puluhan ribu" pun melambak lambak..
'Pelanggan Pelanggan' Naza Motor paling ramai dengan kereta mewah mereka..
Pendekata semuanya ok belaka...NO PROB.



Sahabat sahabat tadi terkebil kebil mendengar jawapan aku macam tak puas hati dan rasa macam aku mempermainkan mereka.Belum sempat mereka nak tanya,aku sambung lagi...

BRO...sejak ribuan tahun dahulu lagi bila Nabi Allah Ibrahim as pertama kali mencetuskan susur galur keturunan Bangsa Melayu ini dengan mengahwiniKeturah,bangsa ini dah melalui KRISIS.Ribuan krisis dah pernah dilalui Bangsa Melayu ini dan kita SURVIVED.Jadi tak ada apa yang nak diPANIKkan pun..dan kalau dengar 'orang politik' duk tekan BUTANG PANIK,janganlah ambil berat sangat sebab mereka tengah buat KERJA KERJA POLITIK mereka.Kalau tak buat'kerja kerja politik' bukanlah AHLI POLITIK namanya..

Ha ha ha..aku tertawa sambil minta izin pergi dari sahabat sahabat aku tadi.Tapi sebelum pergi aku berpesan kat sahabat sahabat aku tadi..

"SELAGI AGAMA ALLAH INI KITA JUNJUNG DAN SELAGI KITA BERPEGANG KEPADA AL-QURAN DAN SUNAH..NO PROBLEM".Tapi...

Kalau PEMIMPIN mula lalai dan leka dek 'keseronokan duniawi',MELAYU ADA MASAALAH!

"So PEMIMPIN UMNO ok ke..?",aku tanya balik sahabat sahabat aku tadi dan terus beredar.


sumber
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List