Anda bersetuju dan gembira Khairy Jamaluddin keluar UMNO?

on Aug 28, 2010

"Hari ini saya membelek-belek tajuk thread yang ada di Forum MyKMU (portal popular Kelab Penyokong uMNO). 

Tiba-tiba saya terpandang tajuk "Anda bersetuju dan gembira Khairy Jamaluddin keluar UMNO?". Saya terpaku sebentar. Ishhh..~ Bukankah Khairy Jamaluddin itu Ketua Pemuda UMNO Malaysia??


Saya ingatkan hanya bising di kalangan penyokong UMNO disitu sahaja, tetapi ternyata hakikat ini dipegang ramai pihak. Seolah-olah Khairy Jamaluddin ini adalah liabiliti UMNO keseluruhannya.Tidak kira penyokong atau pemimpinnya.~



Masakan tidak, satu tajuk artikel berjaya lulus di Utusan Meloya, menyokong PERKASA secara terbuka dan menghentam Khairy Jamaluddin walaupun Ibrahim Ali bukan sesiapapun di dalam UMNO berbanding Khairy Jamaluddin.

Tindakan UMNO mengenepikan Khairy dan mengjengkelkan Khairy di khalayak telah membuktikan bahawa UMNO itu sendiri memang sebuah parti yang mengamal politik "Tikam daripada belakang". Jika seseorang itu tidak suka dan tidak sehaluan, maka mereka akan dipijak dan dimalukan.



Jadi tidaklah menjadi hairan sangat Ketua Pemuda UMNO itu tiada jawatan dalam senarai Menteri Kabinet Malaysia. Dan juga tidaklah hairan sangat sekiranya PERKASA yang diterajui Ibrahim Ali yang bukan sesiapa itu di sokong.

Inilah bukti yang tersangat relevan berhubung kenyataan Tuan Guru Nik Abdul Aziz, bahawa penolakan kepada Kerajaan Perpaduan UMNO adalah kerana terkenangkan nasib PAS yang pernah bergabung dengan UMNO dalam Perikatan, dan UMNO "tikam belakang" PAS suatu masa dulu.Pas diajak bergabung bila UMNO terdesak, dan PAS ditendang keluar apabila UMNO sudah kuat. Dan kini sudah terbukti segalanya. Kita dapat lihat bagaimana Khairy Jamaluddin diperlukan sedemikian hingga memberi kata dua kepada UMNO sama ada dia atau Perkasa. Dan kini, UMNO lebih suka pilih PERKASA dan malukan Khairy Jamaluddin.
Hai Khairy, Nasib badann...
Kamu tidak lagi disayangi oleh UMNO.

Saya jamin suatu hari nanti, Khairy Jamaluddin akan menjadi pemimpin UMNO buangan sepertimana Ku Li.

Sumber:-Detikdaily


0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List