Dalam UMNO Lagi Teruk Kekecohan.........???

on Oct 6, 2010

Bukti: Kekecohan Yang Sengaja Di Perbesarkan Oleh Puak-Puak UMNO Terhadap PKR Rupanya Juga Berlaku Dalam Mesyuarat Agung Parti Itu !




Mungkin, kita merasa terkejut bila media arus perdana memaparkan kekecohan yang berlaku di beberapaMesyuarat Agung Tahunan Cabang (MATC) Parti Keadilan Rakyat (PKR) baru-baru ini. 


Kekecohan yang berlaku akibat sikap tidak puas hati sesetengah pihak berhubung dengan beberapa isu kecil itu sengaja diperbesarkan, bagi membuktikan kepada rakyat kononnya PKR tidak layak untuk memerintah negara ini. Mereka menjaja cerita tentang kekecohan tersebut sehingga ramai dikalangan penyokong PKR dan Pakatan Rakyat "tergamam" dan "tidak dapat berkata" apa-apa bila diajukan soalan berhubung insiden itu. 


Maka, ramailah rakan-rakan mereka yang merupakan penyokong kuat UMNO BN mengutuk dan mengatakan PKR "macam budak-budak" dan "ganas". Pendek kata puak-puak UMNO ini memperli dan memperlekehkan PKR, seolah-olah perkara kekecohan itu satu masalah besar yang tidak mewajarkan rakyat menyokong parti berkenaan. Lantaran itulah disini, kami paparkan semula beberapa video panas tentang kekecohan yang berlaku dalam Mesyuarat Agung di beberapa bahagian UMNO sebelum ini. 


Ia sebagai bukti bahawa kekecohan seperti itu juga berlaku dalam parti mereka. Malah lebih teruk lagi hingga menyebabkan pihak polis Pasukan Simpanan Persekutuan(FRU) memantau keadaan itu, seperti yang berlaku dalam Mesyuarat Agung Pemuda UMNO Rantau Panjang.
Berserta Video klik sini


[Dengan bukti-bukti ini, maka mudahlah untuk penyokong Pakatan Rakyat menjawab segala tohmahan yang dibuat oleh puak-puak UMNO, kononnya PKR tidak layak memerintah negara ini kerana kekecohan yang berlaku itu. Sebenarnya, kekecohan adalah perkara biasa dalam mana-mana persatuan, pertubuhan atau parti politik di negara kita. Kecoh akan timbul apabila ada yang tidak bersetuju dengan pihak yang lain. 


Terkadang, mereka yang tidak bersetuju itu jumlahnya kecil. Namun, jika media menfokuskan kepada ruang tersebut maka jadilah ia sebagai isu besar yang dihebohkan. Jangankan mesyuarat parti, mesyuarat surau atau masjid pun boleh berlaku kecoh apabila ada pihak yang tidak berpuas hati dengan laporan kewangan dan sebagainya. Justeru itu, kita perlu terima hakikat bahawa ia bukanlah mencerminkan parti secara keseluruhannya. 


Cuma yang menjadi masalah, apabila media arus perdana pula menemubual individu yang tidak berpuas hati berkenaan. Jadilah ia isu besar, seolah-olah wujud perpecahan dan perbalahan antara sesama ahli parti tersebut].

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List