PANAS.....!!!!!!!!! .FITNAH ATAU APA.....???

on Oct 6, 2010

Aku salin ulasan dari Kelah Greenboc - GB. Aku bukan tak nak komen tapi aku meluat dengan sikap Anwar tu walaupun aku tetap menyokong PR. Mentang2 dia sedar ramai blogger reformis dan rakyat yang sokong dia dia kelihatan seperti besar kepala. Tabiat dalam UMNO masih tebal dalam jiwa beliau. Macam mana nak kontrol PutraJaya.....??? Apa pun kau orang baca dan teliti le apa yang GB perkatakan......


Baru beberapa hari lepas GB menulis bahawa Datuk Seri Anwar dilihat sebagai Ketua de facto PKR tidak berkecuali di dalam Pemilihan. GB menulis Apa Agenda Anwar Kecam Zaid?

Petikan:

Sebagai Ketua Umum PKR, ramai persoalkan apa sebenarnya agenda Anwar menyerang Zaid depan umum? Apakah ia untuk membantu Azmin untuk mendapatkan pencalonan lebih banyak di dalam pemilihan ini?

Anwar mungkin sudah merasa selesa kerana selama ini blogger-blogger memberikan sokongan terhadap beliau dan keluarga.

Tetapi apabila Ketua Umum PKR itu dilihat partisan di dalam pemilihan, blogger seperti GB kembali persoalkan perlukah Anwar disokong lagi?

Malah selama ini, sekalian ramai blogger memperjuangkan kebenaran dan keadilan untuknya, apakah Anwar ada berterima kasih? Apakah Anwar prihatin terhadap nasib mereka?

Hei Anwar, anda boleh menyerang bukan saja Zaid, malah sesiapa juga calon yang bertanding, namun tidak sepatutnya kamu melakukannya di depan umum. Kerana dengan cara itu anda dilihat sudah tidak mempunyai ciri keadilan yang sepatutnya dimiliki oleh seorang pemimpin tertinggi parti. Sekalipun teguran anda bernada umum, tetapi ia jelas ditujukan kepada Zaid.

GB berjuang menegakkan kebenaran dan keadilan. GB berjuang kerana Islam. GB berjuang kerana Allah. Yang Maha Benar (Al-Haq) dan Yang Maha Adil (Al-Adl) itu adalah diantara nama-namaNya. GB tidak berjuang kerana PAS, PKR, PR, Anwar Ibrahim, Zaid Ibrahim, Nik Aziz, Hadi Awang dan lain-lain. 

Di dalam komen GB yang lepas GB pernah menulis:

mcm dalam gambar tu, jika zaid guna media umno tak boleh, tapi jika anwar sendiri bukan saja gunakan media umno, tetapi bapak umno x apa? sedangkan pertemuan itu dulu sudah cukup utk mengelirukan rakan2 di dalam pr.

nak suruh gb serang anwar lagi selepas ini? insyaAllah, dengan izin dan bantuanNya, mudah sangat bagi gb lakukan.

Dan GB berdoa siang dan malam agar Allah tunjukkan kebenaran dan keadilanNya. 

Apakah pendedahan terbaru ini adalah tunjukan dari Allah atau apa? GB belum dapat membuat kepastian. Kita kena tunggu lagi sehingga Allah memberikan petunjukNya lagi.

Begitu juga apabila GB ditegur seorang sahabat yang menyatakan GB keterlaluan apabila mengkritik Suara Keadilan dan TVSelangor yang secara terang-terangan berkempen untuk Azmin. Bagi GB, tiada keadilan di kedua-dua media itu.

Tetapi apa jadi selepas teguran GB itu? Kedua-dua lamanweb itu tidak dapat dibuka.

Apakah ia juga petujuk dari Allah membenarkan perkataan GB? GB tidak berani membuat pengakuan itu. 

Apa yang nyata GB terus terang sudah tidak suka kepada pimpinan PKR yang ternyata TIDAK MELAKSANAKAN KEADILAN di dalam partinya. Mereka memfitnah dan mentohmah Zaid Ibrahim tanpa keterangan yang nyata. GB tak der kena mengena dengan Zaid, tetapi GB tak suka kezaliman diperlakukan ke atasnya. Salah kerana diwawancarai oleh Utusan? Ingat wartawan Utusan itu sebahagian besarnya seagama dan sebangsa dengan kita. Mereka tidak boleh dipersalahkan. Nak serang serang editornya sahaja.

GB telah menulis sebelum ini:


Mari kita baca luahan ini:

"Hata Wahari seterusnya mendedahkan bagaimana editor yang menentukan berita muka depan, menonjolkan (highlight) fakta-fakta yang terpilih, dan apa yang ditonjolkan itu bukan ditentukan oleh wartawan. Beliau memberi contoh, "Misalnya dalam kes liwat Dato Seri Anwar Ibrahim, ada fakta tentang apa yang dikatakan oleh Saiful, bukan wartawan yang tulis (maksud: bukan ditentukan wartawan). Itu semua fakta-fakta yang di-highlight (ditonjolkan) oleh editor. Editor yang berkuasa membuat penetapan bagi tajuk di muka depan."- MR

Sewaktu zaman reformasi meletus pada 1998 dahulu yang banyak membantu GB mendapatkan berita-berita terkini adalah wartawan-wartawan akhbar pencacai inilah. Masa itu tiada harakahdaily, tiada malaysiakini, malaysian insider, FMT malah blog pun tiada.

GB masih ingat seorang wartawan Utusan menghubungi GB, "ni berita baru, siarkan dalam Laman Reformasi, kami tak boleh siarkan di Utusan".


Dan GB mengakhiri tulisan GB yang lepas dengan kenyataan ini:

Bahawa Allah tidak pernah tidur. Dan GB bersyukur kerana sentiasa berada dibawah lindunganNya selama ini walaupun tiada seorang di atas dunia ini memperdulikan GB. Dan GB akan tetap teruskan perjuangan suci menegakkan kebenaran dan keadilan ini sekalipun terpaksa menegur malah "memancung" para penghalangnya.

Kini, GB berdoa lagi serupa dengan doa-doa dahulu, sebelum kita mengiya atau menidakkan episod terbaru ini sebagai fitnah:

1) Allahumma arinal haqqa, haqqa, warzuqnattiba’ah,
wa arinal bathila bathila, warzuqnajtinabah

Ya Allah, tunjukkanlah yang haq itu sebagai haq, dan kurniakanlah kami kekuatan utk mengikutinya, dan tunjukkanlah yg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya.

2) Rabbi adkhilni mudkhala sidqin wa akhrijni mukhraja sidqin waj'alli min ladunka sulthanan nashiran wa qul ja alhaqqu wa zawaqal bathilu innal bathila kana zahuqan 

Ya Allah, masukkanlah aku secara masuk yang benar dan keluarkanlah(pula) aku secara keluar yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi-Mu kekuasaan yang menolong. Dan katakanlah yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap.Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.

Berdoa sedemikian lebih utama daripada mengikut persangkaan kita. Muga Allah beri petunjuk yang sebenarnya kepada kita semua dan selamatkan kita dari siksaanNya.


ULANG TAYANG.....

Bekas pembantu Anwar dakwa dipaksa buat SD

Satu sidang akhbar - yang dipercayai ada kaitan dengan perbicaraan liwat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang berjalan - oleh bekas pembantunya, Rahimi Osman, dibatalkan ekoran gangguan oleh satu kumpulan.

Sidang akhbar itu sepatutnya diadakan di restoran Lotus di Klang pada jam 4 petang hari ini, tetapi kemudiannya dibatalkan ekoran kemunculan kumpulan tersebut.

Rahimi (tengah) memberitahu wartawan bahawa dia telah membuat laporan polis di ibupejabat polis daerah Klang pada jam 2 petang ini berhubung dua akuan sumpah (SD) yang dibuat pada 2008.
Peguam Rahimi - S Ravi Chandran - berkata laporan polis dibuat untuk menyatakan bahawa dua akuan bersumpah itu adalah tidak tepat.
Akuan bersumpah itu ada kaitan dengan perbicaraan liwat Anwar yang sedang berjalan, di mana beliau dituduh meliwat seorang lagi bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan.
Menurut polis Klang, Rahimi telah membuat laporan polis, mendakwa dia telah dipaksa oleh orang Anwar supaya membuat dua akuan bersumpah tersebut.

Ketua polis Klang, Mohamad Mat Yusof mengesahkan menerima laporan tersebut tetapi enggan memberi maklumat lanjut kerana perkara itu telah dipindahkan ke polis daerah Shah Alam.

Rahimi adalah rakan persekolahan Saiful. Dia dipercayai membawa Saiful untuk bekerja dengan Anwar pada 2008. Saiful kemudiannya menggantikan Rahimi yang berhenti pada tahun tersebut untuk meneruskan kariernya dalam bidang perniagaan.
Pada sidang akhbar yang penuh dengan wartawan dan jurugambar ini, Rahimi dengan tenang cuba berdialog dengan kumpulan berkenaan.

"Hentikan sidang akhbar ini! Berapa yang engkau dibayar? Kami tahu apa yang berlaku antara engkau dan Saiful,” jerit seorang lelaki yang kemudiannya dikenali sebagai M Jayabalan berulang-kali.

Rahimi kemudian dengan tenang berkata: "Ini tidak ada kena mengena (dengan perbicaraan di mahkamah). Bagaimana boleh saya berunding jika awak terus menjerit?”

Jayabalan bersama enam yang lain diketuai oleh K Sureshkumar yang menyatakan hasrat bertanding jawatan naib presiden PKR mendakwa mereka berkempen bersama Rahimi ketika pilihan raya umum 2008 yang lalu.

Juga kelihatan berada bersama kumpulan itu adalah penyokong PKR yang pernah berkempen di kawasan pilihan raya Lembah Pantai yang dimenangi oleh anak perempuan Anwar - Nurul Izzah.

"Kami berada di sini bagi menyokong Anwar. Tidak ada apa untuk didedahkan,” kata Sureshkumar, yang juga adalah pembantu khas Anwar yang bertanggungjawab terhadap hal ehwal masyarakat India.

Turut berada di lokasi adalah beberapa anggota polis yang memantau perkembangan itu.

Mengapa mengadu tiga tahun kemudian?

Ketika dihubungi, peguam Anwar - N Sankara - menafikan dakwaan bahawa akuan bersumpah itu dibuat secara paksaan.
Pada awalnya, tegas beliau, Rahimi disenaraikan sebagai salah seorang saksi pembelaan Anwar dan dia (Rahimi) membuat akuan bersumpah itu secara sukarela. 

Sankara menegaskan bahawa Rahimi tidak dipaksa untuk menandatangani akuan bersumpah itu, tetapi sebaliknya membuatnya secara sukarela.

Lagi pula, tegasnya, mengapa Rahimi menafikannya sekarang selepas kira-kira tiga tahun berlalu.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List