Jawatan No 2 PKR:- Khalid terus berteka-teki

on Oct 6, 2010


Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau akan mengumumkan jawatan tertinggi yang bakal ditandingi Ahad ini bagi pemilihan PKR bulan depan.

Katanya beliau akan memutuskan jawatan yang akan ditandingi selepas kepulangan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dari Barcelona, Sepanyol dan New York, pada hari tersebut.

"Saya juga akan bermusyawarah dengan pemimpin tinggi parti dan pemimpin Pakatan Rakyat sebelum membuat pengumuman," katanya kepada pemberita di kediaman rasminya di Seksyen 7 di Shah Alam, malam semalam.

Bagaimanapun, katanya, beliau telah mendapat restu daripada Anwar dan presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail untuk bertanding pada pemilihan itu.

Khalid, yang juga ketua cabang PKR Kuala Selangor, juga kecewa dengan beberapa insiden kekecohan pada pemilihan peringkat cabang baru-baru ini dan menganggap tindakan itu bercanggah dengan semangat tulen parti tu.

PKR menetapkan Ahad ini sebagai tarikh akhir bagi pencalonan. Pemilihan bagi jawatan tinggi parti akan diadakan dari 31 Okt hingga 21 Nov ini manakala kongres kebangsaan parti pada 26-28 Nov.

- Bernama

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List