HANYA KATA KATA PENYEDAP RASA........

on Jan 29, 2011

Lebih 70 peratus kaum Cina Tenang sokong cikgu Mala - Jui Meng

LABIS: Sokongan masyarakat Cina terhadap calon Pas, Normala Sudirman meningkat kepada lebih 70 peratus, kata Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng.

“Pada pilihan raya umum lalu, sokongan mereka adalah 55 peratus. Tetapi kali ini respon dari masyarakat Cina adalah hebat.

“Bagi masyarakat Tionghua, bila Cikgu Mala senyum sahaja, hati masyarakat Tionghua terus ‘cair’,” kata secara seloroh dalam ceramah pada kempen Pilihan raya Kecil Tenang di Dataran Wayang Pacak, malam tadi.

Beliau berkata, selama tiga minggu, KEADILAN menjalankan kempen dan mendapat maklumat termasuk dari program jamuan makan malam, ceramah dan culaan di kawasan sekitar.

Dalam pada itu, Jui Meng berkata, pasukan khas dari KEADILAN Johor dan Selangor ditugaskan untuk menjalankan penerangan dan kempen di kawasan estet dan ladang.

Beliau berkata, masyarakat Cina muak dengan sikap hipokrit Umno Barisan Nasional (BN) berikutan isu peribadi yang dibangkitkan Presiden MCA, Chua Soi Lek dan bertekad untuk menolak BN pada pilihan raya kecil kali ini.

“Secara serius, saya katakan, masyarakat Cina di Tenang akan ‘bungkus’ dia, anak beranak,” jelasnya, merujuk kepada Chua Soi Lek dan anaknya, Chua Tee Yong.

“Reformasi di Malaysia dan Johor perlu bermula di Tenang. Jadi, saya meminta kawan-kawan Melayu untuk membantu kita memberi penerangan kepada orang kampung dan Felda untuk sama membuat perubahan,” katanya.


Lagi Sumber Disini

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List