PAS Menang 9 Kerusi Dalam Pilihanraya Umum Bagi Negeri Melaka.

on Dec 23, 2011

JANGAN MIMPI DISIANG HARI DAH LER.



PAS Melaka akan memenangi sekurang-kurangnya 9 kerusi pada Pilihanraya umum akan datang. Perkara ini ditegaskan oleh salah seorang pimpinan tertinggi parti malam tadi. Kemenangan ini memang tidak mustahil berdasarkan kepada penerimaan rakyat terhadap PAS dan Pakatan Rakyat hari ini.

Walaupun zahir menampakkan bahawa rakyat tidak berubah tetapi hakikatnya rakyat sedang menunggu masa untuk mengajar BN pada PRU 13 ini sebagaiman rakyat Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang lakukan pada PRU 12 dahulu. Mungkin ramai yang mentertawakan pada yang dinyatakan di sini. Tetapi hakikatnya Allah sahaja yang tahu. BN tidak boleh mendabik dada kerana semua keputusan manusia digerakkan dan diberi hidayah oleh Allah.

Ditanya berapa kerusi yang akan ditandingi oleh PAS pimpinan tertinggi tersebut menjawab bahawa PAS akan bertanding dengan jumlah kerusi paling banyak di kalangan komponen PR.

Pada PRU 12 dahulu PAS bertanding sebanyak 13 kerusi, DAP 8 dan PKR 7 kerusi Dun. Bagi kerusi Parlimen PAS bertanding 1, DAP 2 kerusi dan PKR 3 kerusi.

Pimpinan PAS tersebut menyatakan bahawa kemenangan di 9 kerusi ini bukanlah sesuatu yang diluar jangkauan kerana telah mula menunjukkan perubahan termasuk pengundi Melayu.

"Tidak akan buat kejutan pada PRU 13 nanti, tunggulah, rakyat sedang menunggu masa untuk merobohkan kezaliman BN yang mengkayakan kroni, bergelumang dengan rasuah dan menyalahgunakan kuasa dengan hebat di Melaka ini".

"Rakyat dan tak tahan, anak muda, warga emas, kaum wanita semuanya akan berubah, mana tidaknya barang melambung naik, gaji tak naik, cukai macam-macam cukai, maksiat berleluasa, jenayah membimbangkan dan macam-macam lagi, kita ada fakta" ujar pimpinan tersebut.

Beliau optimis kali ini PR Melaka akan memenangi sekurang-kurangnya 20 kerusi DUN dan 4 kerusi Parlimen


sumber

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List