Mahkamah Kata Salah. SPR Kata Boleh Mengundi.... Apa Nak Jadi Dengan SPR Ni...?

on Jan 10, 2013


SPR 2013 Suruhanjaya Pilihan Raya SPR. Mahkamah Sahkan Mereka Dapat IC Palsu Tetapi Layak Mengundi?

Daftar Mengundi 2013 Suruhanjaya Pilihan Raya SPR. Mahkamah Sahkan Mereka Dapat IC Palsu Tetapi Layak Mengundi?, DK


Suruhanjaya Pilihan Raya SPR Malaysia : Datuk Najib tidak ada banyak masa. Tinggal berapa bulan sahaja lagi. Tiada lagi teka-teki yang boleh dimainkan lagi. Hakikatnya, Pilihanraya Umum ke 13 mesti adakan antara sekarang sehinggalah 24 April 2013.
Ini kerana mandat yang rakyat berikan kepada Datuk Najib dan barisan kabinet serta kerajaan sedia ada hari ini hampir 5 tahun lepas akan berakhir sehingga 24 April ini sahaja. Dan ni bermakna….
Ini bermakna kuasa Parlimen akan tamat pada tarikh tersebut secara automatiknya. Belum pernah dalam sejarah pilihanraya di Malaysia sejak Tanah Malaya merdeka pada tahun 1957 sehinggalah sekarang, Pilihanraya Umum diadakan sebegini lambat. “Tidak diketahui apa sebabnya”. Mungkin Datuk Najib ada strategi dan sebab tersendiri?
Pilihanraya Umum ke 13 semakin dekat. Tetapi….tetapi, senarai daftar pemilih dan pengundi yang terus dimiliki Suruhanjaya Pilihan raya SPR Malaysia masih terus diragui. Macam-macam berita pelik yang dilaporkan mengenai daftar pemilih Suruhanjaya Pilihanraya Raya SPR Malaysia ini. Hanya di Malaysia….
Kalau sebelum ini kita ada mendengar laporan yang Berita Semasa sediakan mengenai daftar pemilih di Malaysia. Antaranya ialah :
  1. Daftar pemilih yang merupakan Manusia Tertua di Malaysia & Tertua di Malaysia (KLIK SINI)
  2. Malaysia memiliki bukan sedikit bilangan, tetapi 1538 orang yang berumur 1000 dan ke atas. Anda mampu? (KLIK SINI)
  3. Daftar Pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya yang berjaya diklonkan pun ada (KLIK SINI)
  4. Macam-macam. Ada lagi dan anda boleh melakukan carian laporan berita yang berkaitan melalui kemudahan yang kami sediakan di sebalh kira halaman Berita Semasa ini

Suruhanjaya Pilihan raya SPR : Penipuan @ Kesilapan Terbaru 2013?

Dan yang terbaru…..seperti yang anda lihat pada laporan berita asal yang disediakan oleh akhbar Daily Express dan disimpan dalam arkib Jabatan Pendafaran Negara (JPN), kami berjaya memperolehi butiran nama dan nombor kad pengenalan. Akhirnya, dalam bahasa mudah untuk difahami, individu bernama Salleh Bin Samsul ini dibuktikan bersalah kerana “berjaya” mendapat nombor kad pengenalan secara tidak sah. Hebat…
Walaubagaimanapun, yang tambah menarik perhatian kami ialah Salleh Bin Samsul (670110-12-5035) ini berjaya diterima sebagai daftar pemilih dan boleh mengundi dalam Pilihanraya Umum ke 13 kelak? Tahniah kami ucapkan…….
SPR 2013 Suruhanjaya Pilihan Raya SPR. Mahkamah Sahkan Mereka Dapat IC Palsu Tetapi Layak Mengundi?

Lagi Penipuan Dalam Daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya SPR Malaysia

Tidak cukup setakat itu sahaja. Dorina Binti Daneil ( 750414-12-5392) berjaya menempatkan dirinya dalam senarai daftar pemilih Suruhanjaa Pilihanraya SPR walaupun sudah didapati bersalah. Semakan yang kami telah lakukan ada bertarikh hari ini 10 Januari 2013.
Tempat Mengundi 2013 Suruhanjaya Pilihan Raya SPR. Mahkamah Sahkan Mereka Dapat IC Palsu Tetapi Layak Mengundi?
Pada 25 Mac lepas, satu kes sama telah dibicarakan di Mahkamah Majistret Sandakan yang melibatkan seorang wanita warganegara asing yang berjaya memperolehi MyKad palsu.
Nora A.Mustaham, 33, mengaku bahawa beliau berjaya mendapatkan dokumen pengenalan diri My Kad dengan nama Dorina Dancil. My Kad yang bernombor 750414-12-5392 dikesan di Kuala Lumpur, apabila beliau membeli tiket penerbangan dari Kuala Lumpur ke Sandakan.
Walaupun berjaya menaiki pesawat ke Sandakan, Nora telah ditahan oleh pihak imigresen yang mendapati bahawa My Kad tersebut adalah palsu semasa beliau berada di kaunter ketibaan Lapangan Terbang Batu 7 Sandakan.
Namun demikian, Nora hanya dijatuhkan hukuman penjara selama enam bulan.
Sudah dibukti bersalah memiliki kad pengenalan palsu pun, nama masih ada lagi sehingga ke hari ini dalam daftar pemilih Suruhanjaya Pilihanraya SPR?
SPR Gov My1 Suruhanjaya Pilihan Raya SPR. Mahkamah Sahkan Mereka Dapat IC Palsu Tetapi Layak Mengundi?
Dan daftar pemilih yang meragukan seterusnya tidak berhenti setakat ini sahaja apabila warga Filipina yang bernama Hassanuddin Bin Mania (741029-12-5463) yang telah pun dijatuhkan hukuman oleh mahkamah kerana memilki kad pengenalan palsu, tetapi boleh masih lagi layak mengundi seperti anda, anda semua di sini?
Lokasi Mengundi 2013 Suruhanjaya Pilihan Raya SPR. Mahkamah Sahkan Mereka Dapat IC Palsu Tetapi Layak Mengundi?
Pilihanraya sudah semakin hampir, tetapi  senarai pengundi Suruhanjaya Pilihanraya SPR masih lagi banyak meragukan. Ini yang diketahui, yang lain-lain?
Jikalau di negara India yang mana penduduk berjumlah lebih 1.2 bilion, SPR mereka sendiri yang akan turun padang berjumpa dengan rakyat bagi membantu membuat semakan daftar pemilih di sana. Tetapi lain pula yang berlaku di negara yang penduduk hanya 28 juta iaitu Malaysia? Mengapa jadi begini?
Sampai bila daftar pemilih seperti ini mahu dipertontonkan kepada rakyat Malaysia?
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List