TOLAK SENTIMEN PERKAUMAN, PELAMPAU AGAMA..... SAPA CAKAP AGAK2 NYA........???

on Aug 31, 2010



Apek ni jugak yang mainkan isu perkauman hari tu. La ni cakap lain pulak. Memang dah dasar kapal yang layar lain lain. Hari ini cakap lain esok cakap lain.


MCA Minta Rakyat Tolak Sentimen Perkauman, Pelampau Agama


Rakyat Malaysia diminta menolak semua bentuk sentimen perkauman serta keagamaan yang ekstrem yang boleh mengancam keamanan dan kesejahteraan negara, kata presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.
Katanya ia bukan mudah kerana sentiasa wujud suara-suara ekstrem dan parti itu akan terus membantah suara pelampau atau kumpulan fanatik tersebut.
"Generasi Malaysia sekarang dan masa depan tidak harus mengecewakan nenek moyang kita yang memperjuangkan kemerdekaan dengan menolak semua bentuk ancaman," katanya dalam kenyataan sempena Hari Kemerdekaan ke-53, Selasa.
Dr Chua meminta semua rakyat Malaysia memperingati dan menghayati ciri-ciri perpaduan yang membawa negara ke hadapan serta mencapai sasaran konsep 1Malaysia.
Katanya generasi pemimpin politik dan masyarakat era merdeka bersama rakyat yang memperjuangkan kemerdekaan melakukannya dengan tujuan bersama untuk membina sebuah negara yang makmur, demokrasi, toleransi, kepelbagaian kaum dan budaya.
Oleh itu, katanya, MCA menyokong penuh konsep 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
"Kami akan bekerjasama rapat dengan Perdana Menteri untuk mencapai konsep itu dan berharap semua rakyat Malaysia akan menyokong kepimpinan negara dengan mengamalkan ksederhanaan dan toleransi," katanya.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List