Bila Azmin Ali, Dr Hassan Ali dilihat macam Umno

on Sep 7, 2010

Dalam mendaftarkan anak saya sebagai pengundi, saya termenung sebentar. Bila didaftarkan dalam kawasan Parlimen Gombak dan sekaligus dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Gombak Setia, adakah akhirnya akan jadi sia-sia? Nak daftar di mana lagi? Hari-hari saya hidup dan bermasyarakat dengan orang di situ.

Prospek nak jadi sia-sia tu memang dah nampak dah.Kalau Azmin Ali masih lagi diletakkan sebagai calon menentang Umno Barisan Nasional (BN) di kawasan Parlimen Gombak dan Datuk Dr Hasan Mohamed Ali pula masih lagi diletakkan sebagai calon menentang Umno BN di kawasan DUN Gombak Setia, sudah tentulah saya tidak akan menggalakkan anak saya keluar mengundi. Saya tidak boleh menuduh.


Tetapi, masalahnya hati saya tidak melihat apa-apa perbezaan antara kedua-dua Mamat itu dengan Umno.

Bila mereka menawarkan diri untuk menjadi wakil rakyat, tentulah saya dan keluarga saya tidak akan memberi undi kepada mereka. Nak undi calon Umno BN, ya Allah! Saya mohon Dikau melindungi saya dan keluarga saya dari mengundi Umno BN. Bagi saya, mengundi Umno BN samalah seperti menjerit-jerit meminta dimasukkan ke dalam neraka!

Akhirnya tak keluar mengundi. Tu yang kata sia-sia tu. Apa nak buat, itulah akibatnya apabila sebahagian tokoh pembangkang sikit pun tak ubah macam Umno di mata saya.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List