ANWAR DAN KARPAL SINGH.......???

on Oct 27, 2010




Berita media massa menyatakan Karpal disyaki kena demam denggi. Jarang orang kena sakit demam denggi boleh sembuh semula. Persoalannya adakah ada pengesahan doktor ? Mana buktinya ? Ke mana pegi Anwar ? Atau Karpal pura pura sakit dan Anwar 'terlupa' berlakon menziarahinya?


What Say U ?



Bagaimana Jika Karpal Singh Mati ?




Anwar dan Karpal Singh terus mencari jalan bagi menangguhkan perbicaraan kes liwatnya.
Ini semua adalah kerana untuk mengelak keterangan-keterangan saksi tentang  perangai buruk Anwar terdedah di mahkamah dan seterusnya boleh menjadi bahan di Galas dan Batu Sapi.
Selain itu juga ianya bagi membolehkan Anwar untuk turun berkempen di dua tempat berkenaan.
Alasan bahawa Karpal Singh sedang sakit adalah penipuan semata-mata. Anwar ada berbelas lagi peguam lain yang boleh menyoal saksi, tetapi kenapa mereka perlukan Karpal Singh yang sedang sakit untuk menyoal.
Semalam peguam Sankara Nair telah bersetuju agar peguam lain menyoal balas saksi pada hari ini. Tiba-tiba pagi tadi Sankara memohon agar ianya ditangguhkan sehingga jam dua petang ini kerana Karpal akan datang. Sekali lagi Sankara berjanji, sekiranya Karpal tidak datang peguam lain akan menyoal saksi.
Itu janji palsu semata-mata. Kami jangkakan Karpal akan datang jam dua petang ini dan akan memohon penangguhan sehingga beliau sembuh. Bagaimana pula sekiranya Karpal mati ? Adakah mahkamah perlu ditangguhkan sehingga Karpal hidup kembali pada hari akhirat kelak untuk menyoal saksi ?
Apakah peguam lain tidak layak untuk soal saksi ? Jika tidak layak lebih baik tidak perlu jadi peguam.
Kami berharap Yang Arif Hakim bertegas dalam soal ini. Penangguhan demi penangguhan yang diminta oleh mereka hanyalah permainan semata-mata. Mahkamah juga harus memikirkan keadilan untuk pihak mangsa.
Jangan sampai rakyat melihat mahkamah dipermainkan oleh Karpal Singh dan Anwar Ibrahim.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List