Kuala Kedah turut dilanda ribut.........???

on Oct 27, 2010


ALOR SETAR - Enam buah rumah di Kampung Tepi Laut di Kuala Kedah dekat sini rosak dilanda ribut beserta hujan lebat pagi tadi.
Ia dikatakan kali kedua ribut melanda kampung tersebut sejak kali pertama pada 2004.
Kebanyakan rumah rosak di bahagian bumbung termasuk barangan lain seperti perkakas elektrik dan perabut dalam kejadian 8.30 pagi itu.
"Ia berlaku dalam sekelip mata sahaja. Tiba-tiba datang angin kuat yang mengangkat bumbung rumah saya yang menghempap pula rumah jiran saya.
"Saya tidak sempat menyelamatkan barang dalam rumah saya melainkan menjerit meminta orang di sekeliling rumah saya menyelamatkan diri,” katanya.
"Mujurlah tiada kecederaan yang berlaku ke atas saya dan isteri saya yang ketika itu berada di dalam rumah. Segala peralatan elektrik dan perabut saya rosak terkena air hujan," kata Ahmad Shukri Saad, 43, yang ketika kejadian sedang berbual dengan jiran di hadapan rumahnya.

Abdullah Kasim, 59, pula terdengar bunyi angin yang terlalu kuat dan tiba-tiba melihat bumbung di bahagian bilik tidurnya diterbangkan angin.

"Masa itu saya dengan mak saya yang uzur ada dalam rumah. Saya bersyukur
kerana kami tidak cedera," katanya. 





 - Bernama

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List