ANGKATAN AMANAH MERDEKA vs PERKASA

on Jul 20, 2011



Nampaknya Ku Li MP Gua Musang (Umno) akan tiarapkan ngo Perkasa kepunyaan Braheng Ali.Ku Li dah tubuhkan satu NGO baru Angkatan Amanah Merdeka (AMANAH) yang diketuai Ku Li.

Dulu Ku Li tubuh parti semangat 46 akhirnya parti tu dah berkubur tanpa batu nesan.Rais Yatim masa tu berada dalam kem Ku Li dan mahu bakar jambatan Umno tapi akhirnya Rais Yatim pun turut lari masuk Umno balik bersama Ku Li dalam Umno.

Kenapa Ku Li yang dilihat agak berbeza pandangannya dengan pemimpin Umno yang lain dalam politik negara tubuhkan satu NGO untuk bergerak sampaikan pandangan beliau?Mungkin suara Ku Li dalam Umno dah tak laku..hanya laku semasa pihanraya kecil Galas lalu yang dimenangi Umno-Bn.

AMANAH ngo Ku Li ini ditubuhkan juga mungkin kerana mahu menggantikan Perkasa Braheng Ali yang dilihat semakin tenggelam walaupun dilihat jadi pencacai Umno.Jadi sebagai nganti kepada sayap ngo Umno yang baru Ku Li mungkin diarahkan tubuhkan ngo AMANAH yang dikatakan dianggotai semua bangsa.

Lepas ni maka Perkasa pun bolehlah angkat bungkus ke Pasir Mas.Braheng Ali mungkin dah sedar Perkasa tak berapa nak laku dah, lalu dia pun buat satu anugerah yang bernama Anugerah Ibrahim Ali di Uitm bernilai RM5000.Anak siapakah yang akan jadi pelajar pertama menang anugerah tersebut?

Tubuhlah seberapa banyak ngo pun tapi kalau terus menerus bersekongkol dengan Umno-Bn tak akan kemana hanya berlegar dalam tong taik Umno saja.Pusing pi pusing mai dok tang tu ja.Hanya tukar jenama saja .Rakyat akan tetap tolak kezaliman Umno-Bn bila sampai masanya nanti.




0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List