Blogger UMNO Berperang - Part 2

on Feb 3, 2012







Akibat berebut 'harta rampasan perang' (oops! silap...dana persediaan perang) , akhirnya mereka berbunuh sesama sendiri. Sebenarnya, ramai blogger terutamanya dari pihak Umno-BN keliru, mereka fikir, PRU 12 lalu, Pakatan Rakyat (PR) menang banyak disebabkan pengaruh internet seperti blog dan laman web. Mereka terlupa, orang mencari maklumat di internet untuk mendapatkan berita alternatif oleh kerana media arus perdana berat sebelah. Sebanyak mana pun Umno-BN melahirkan blog-blog tidak akan membantu oleh kerana ceritanya sama seperti media arus perdana.

Blog-blog yang mencarut, maki hamun dan lucah ini hanyalah hiburan dan tidak memberikan impak kepada undi pilihanraya. Kadangkala, oleh kerana tidak berani menyalahkan diri sendiri akibat dari kesalahan tidak menguruskan negara dengan baik, mereka (Umno-BN) mencari alasan internetlah punca kekalahan mereka.

Jika dengan melahirkan beribu-ribu blog adalah cara untuk menang pilihanraya, maknanya, ajal Umno-BN semakin hampir. Lihatlah, belumpun PRU 13, blogger Umno-BN sudah berbunuh sama sendiri.

Kebanyakkannya dari jenis yang tidak berani mendedahkan identiti diri sebenar. Akhirnya Najib dan Umno tertipu dan berbelanja wang yang banyak kepada bloggers-bloggers ini walaupun ianya sia-sia.

Birlah si Luncai terjun dengan labu-labunya. Heboh dalam dunia blog tentang pergaduhan dalaman antara blogger Umno. Kalau blogger Umno bergaduh dengan blogger Pakatan Rakyat itu perkara biasa kerana memang itulah yang sepatutnya.

Yang pelik adalah apabila pergaduhan besar diantara blogger Umno dan blogger Umno. Pergaduhan menjadi parah sehinggakan berlaku tuduh menuduh. Satu kumpulan menuduh satu kumpulan yang lain.

Masing-masing kumpulan percaya merekalah yang lebih baik berbanding yang lain. Apa yang mereka rebutkan? Ganjaran wang? Peruntukkan lebih?

Inilah masalahnya, jika berjuang kerana mengejar imbuhan dan peruntukkan. Diberitakan akan berlaku debat antara kedua-dua kumpulan blogger Umno ini.

Anuar Mohd Nor yang menulis di Umno Reform mewakili satu kumpulan bakal berdebat dengan Haji Salahuddin Hisham yang dikatakan pemilik kepada blog Another Brick In The Wall dan The Unspinners - mewakili satu kumpulan lain. Klik disini. 

Dalam situasi sebegini, yang paling untung adalah blogger-blogger anti Umno-BN. Biarkan saja pergaduhan ini berterusan.

sumber




Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List