PR akan guna Jet dan Helikopter untuk berkempen PRU13 ...Yang Penting Harta Kerajaan Tidak Disalahguna..!!!

on Sep 25, 2012







Kalau boleh pihak UmnoBn dengan segelintir penyokong-penyokong mereka mahukan Anwar dan pemimpin Pakatan Rakyat pergi berkempen ke Sabah Sarawak dengan naik sampan dari semenanjung.  Mereka buat-buat pelik dan memfitnah macam-macam jika sesuatu yang dilakukan PR di luar jangkaan mereka.
 
Ini zaman sains dan teknologi berinternet la… semuanya pantas.  Kalau macam dulu pemimpin PR nak berkempen ke Sabah Sarawak, selalunya naik kapalterbang MAS ataupun Air Asia.  Itupun kadang-kadang terpaksa melencong ke tempat lain dulu kononnya ada masalah teknikal, seperti beberapa bulan lepas penerbangan Anwar Ibrahim terpaksa batal kedatangan beliau ke satu program di Sabah akibat masalah “teknikal” itu.

Dalam PRU 13 nanti, Pakatan Rakyat akan mengusahakan satu pendekatan bijak dan efektif untuk menangani masalahmasalah yang sebelum ini dihadapi semasa kempen pilihanraya terutamanya di Sabah dan Sarawak.
Petugas Pilihanraya terpaksa naik bot setengah hari lamanya untuk sampai ke Pusat Pengundian dan terpaksa bermalam untuk bertugas di tempat tersebut.
Pemimpin –pemimpin PR juga terpaksa menaiki bot dan meredah hutan untuk pergi berkempen ke kawasan pedalaman.

PR akan guna Jet untuk kempen pilihanraya di Sabah dan Sarawak
Dato’ Seri Anwar Ibrahim hari ini berkata bahawa jika diberi peluang, dia mahu menggunakan eksekutif jet yang disewa bagi tujuan berkempen pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata beliau dan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat lain telah menggunakan jet eksekutif untuk terbang dari Subang ke Labuan baru-baru ini dengan persetujuan seorang kenalan.
 
Ketua Umum PKR itu tidak mendedahkan pemilik pesawat, tetapi berkata bahawa semua rekod yang berkaitan dengan jet boleh diperolehi dari Jabatan Penerbangan Awam (DCA).

"Saya tidak melihat sebarang masalah (menggunakan jet).  Jika diberi peluang, saya mahu menyewa satu lagi, terutama untuk kegunaan semasa pilihan raya umum," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen.

Satu gambar yang diterbitkan Anwar dan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) berada di dalam jet eksekutif digunakan oleh penyokong Bn yang terkejut untuk memfitnah pimpinan PR.  Bagi mereka, pemimpin-pemimpin PR sering menuduh pemimpin kerajaan menjalani kehidupan yang mewah dan berlebih-lebihan, walaupun isu jet ini langsung tidak ada kena mengena dengan tuduhan mereka.


 Treler dan Bas adalah kaedah terkini dan efektif untuk berkempen dalan pilihanraya.  Segelintir orang UmnoBn terkejut beruk dengan cara berkempen canggih Pakatan Rakyat

Anwar mendakwa bahawa pemilik jet pernah menghubunginya untuk memudahkan perjalanan dari Kuala Lumpur ke Labuan dan Sabah, dan dia (Anwar) mengambil tawaran itu.  Lagipun jika semua pemimpin Pakatan Rakyat menaiki penerbangan Air Asia, kosnya lebih mahal… lebih baik menyewa jet dari seorang kawan yang menyokong Pakatan Rakyat.

"Saya periksa untuk menentukan sama ada terdapat sebarang unsur kepentingan (pemilik jet) di Selangor, tetapi tidak ada.  Kebimbangan saya adalah bahawa dia mungkin mahu tanah atau kontrak di Selangor ... tetapi tidak ada benda itu, dia (pemilik jet) kata tak ada kepentingan di negeri-negeri Pakatan Rakyat" katanya.





Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List