Bodoh punya Anwar.....Umum calon ikut suka hati ajer.....

on Apr 16, 2013






Saya rasa, orang yang paling gembira pada hari ini adalah orang umno Batang Kali dan MIC Hulu Selangor. Kerana terus terang saya katakan, PKR telah buat kerja gila dengan mencalonkan Khalid Jaafar sebagai calon Parlimen Hulu Selangor, dan Ramachandran sebagai calon DUN Batang Kali.

Kepada mereka yang berada di luar kawasan Hulu Selangor, dengarlah kata saya ini, bahawa kemenangan BN untuk kerusi Parlimen Hulu Selangor dan DUN Batang Kali, sudah 60% dalam tangan. Dan sesungguhnya, hari ini adalah hari paling sedih dalam hidup saya, apabila tempat saya mengundi, Pakatan Rakyat akan kalah hanya kerana mainan politik orang gila kuasa.

Sepatutnya, DUN yang ada potensi untuk menang, yang dalam culaan menunjukkan sokongan PR adalah sekitar 45% ke atas, telah dimatikan terus, apabila seorang India telah dicalonkan oleh Anwar Ibrahim sebentar tadi. Sehingga ada rakan saya, hendak mencampakkan Anwar dari pentas dia berucap tadi.

Saya hanya boleh menggelengkan kepala melihat perkara begini berlaku di tempat saya mengundi. Dalam hati, lebih baik saya tukar alamat mengundi di kampung isteri di Terengganu, memang di sana tempat PAS bertanding DUN dan Parlimen.

Rasa takut tiba-tiba mengerbang di hati sanubari saya. Kerana melihat telatah rakan PKR yang seperti gila kuasa. Belum apa-apa, sudah jatuh menjatuhkan antara satu sama lain untuk merebut sebiji kerusi. Gila.

Memang gila. Dan saya rasa, untuk sekian kalinya, dalam sejarah Batang Kali, kemungkinan besar, umno akan menang besar di DUN ini, iaitu pembangkang Selangor yang paling banyak menang majoriti pada PRU13 nanti.

Bodoh punya Anwar......



Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List