Laporan Risikan Bukit Aman : PR 145 vs BN 77...?

on Apr 19, 2013



I have received information that the Bukit Aman and Defence Ministry intelligence do not rule out the defeat of Barisan Nasional in the 13GE. According to one Bukit Aman intelligence estimate, which I cannot verify whether it is from the police or not, the possible outcome of the 13GE for parliamentary elections is as follows:



Dengan kedudukan ini, Pakatan Rakyat diramal mampu menguasai 145 kerusi, jauh dari sasaran asal 125 kerusi sahaja semasa anggaran awal yang dibuat pertengahan Mac lalu.

Sementara BN cuma memperolehi 77 kerusi sahaja, jauh lebih buruk dari jangkaan asal 95 kerusi juga mengikut anggaran awal pada pertengahan Mac.

Penasihat DAP Kebangsaan, Lim Kit Siang yang mendedahkan maklumat ini berkata, walaupun dia tidak dapat mengesahkan sumber yang diterima dari perisikan polis di Bukit Aman, inilah kedudukannya menjelang penamaan calon esok di seluruh negara.

Analisis yang dibentang Ketua Ekonomi Bank Islam yang masih digantung sehingga hari ini, Azrul Azwar Ahmad Tajuddin menyebut Pakatan Rakyat berkemungkinan memperolehi antara 115 hingga 125 kerusi manakala BN antara 95 ke 105 kerusi sahaja.

Kit Siang menghargai kenyataan bekas ketua polis negara, Musa Hassan yang meminta supaya politik ugut dan menakut-nakutkan rakyat yang diamalkan BN ditolak oleh seluruh rakyat.

Musa yang memegang 'janji' BEKAS perdana menteri, Najib Altantuya bahawa proses peralihan kuasa akan berjalan secara aman turut mengingatkan BN tidak boleh menggunakan kekerasan sekiranya secara rasmi diisytihar kalah dalam pilihanraya umum nanti.

Malah, Kit Siang turut memuji Musa kerana terus profesional menegur BN dan Pakatan Rakyat walaupun sudah bersara dari perkhidmatan kerajaan kerana banyak campur tangan BN dalam pasukan polis semasa Musa menjadi ketua polis negara dulu.



Laporan Risikan Bukit Aman : PR 145 vs BN 77 ??
Tarikh : Friday, April 19 @ 02:16:06 MYT
Topik : Artikel

khalid-abu-bakar.gifBerita ini telah di nafikan oleh Timbalan IGP Khalid Abu Bakar berkenaan wujudnya  Laporan Risikan PDRM Bukit Aman . Pada situasi begini mungkin samaada Khalid tidak iktiraf Pasukan Risikan PDRM yang di ketahui begitu cekap dalam operasi risikan.

Tiada sorang pemimpin PR yang akan menjangka jika benar risikan itu di lakukan atau risikan itu bocor dari anggota risikan itu sendiri ? Rakyat Malaysia hanya memohon PDRM agar bersikap adil dalam menjalankan tugas dan amanah rakyat

Kenyataan Mengarut - Timbalan KPN
KUALA LUMPUR, 18 April (Bernama) -- Polis menafikan dakwaan kononnya wujud laporan risikan Bukit Aman bahawa pakatan pembangkang akan memenangi pilihan raya umum ke-13 dengan memperoleh 145 kerusi Parlimen berbanding 77 untuk Barisan Nasional.

Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata dakwaan itu tidak benar sama sekali.

"Apa yang saya boleh katakan ini merupakan kenyataan yang tidak benar dan sama sekali mengarut," katanya ketika dihubungi Bernama Khamis.

Sebuah akhbar melaporkan dakwaan itu dibuat seorang pemimpin veteran pembangkang dalam satu ceramah politik di Kulai, Johor pada Selasa malam.

-- BERNAMA

 
Kenyataan Mengarut - Timbalan KPN


Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List