BN TUMBANG DAN TERSUNGKUR...?

on May 4, 2013





Pilihanraya umum ke-13, esok Ahad 5 Mei 2013 melakar sejarah hitam Barisan Nasional khasnya UMNO. MCA, MIC hilang kuasa selama hampir 55 tahun berkuasa di Malaysia. 

Barisan Nasional khasnya pemimpin UMNO terkenal dengan sifat jahat, rasuah dalam semua sudut dan mercabul undang undang dan kehakiman  dan pergunakan SPR dan JPN demi jangka hayat politik UMNO dan kuasa BN bakal tumbang pada 5 Mei 2013.

222 kerusi parlimen menjadi rebutan diantara Pakatan Rakyat (PAS, PKR, DAP) dan Barisan Nasional (UMNO, MCA, MIC dan kompomen BN ) . Walaupun esok ,menjadi saksi keputusan muktamad PR dan BN.

Namun benih kejatuhan BN dan UMNO cukup terang dan jelas peringkat Parlimen atau Pusat.  Kerusi 222 parlimen BN/UMNO cukup tergugut  dan ada petanda aras penunjuk  jelas kerusi parlimen bakal diterokai oleh Pakatan Rakyat dengan mendapat kemenangan mudah, dengan majoriti tipis.

Pakatan Rakyat bakal membentuk kerajaan persekutuan selepas 5 Mie 2013 walaupun mendapat majoriti tipis. Pakatan Rakyat dijangka memperoleh dibawah 125 kerusi  parlimen. 

Walau apa pun Barisan Nasional tumbang dan tidak dapat membentuk kerajaan pusat . Dengan tamatlah kerajaan BN yang rasuah dan racis . Dan sejarah terukir dengan tinta emas, Pakatan Rakyat memerintah.

Dalam masa yang sama Selangor, Kelantan, Pulau Pinang , Kedah, Perak diperinrah oleh kerajaan Pakatan Rakyat dan kerusi  DUN disemua negeri bertambah diluar jangka..



http://www.tranungkite.net

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List