BERITA TERHANGAT PEMILIHAN PKR 2010.........???

on Nov 8, 2010

Pemilihan 2010: Dakwaan Ada Manipulasi Proses Pengundian, Penafian Saifuddin Tidak Bermakna Insiden Itu Memang Tidak Berlaku Sebenarnya !!



Komen Dari PahangDaily OnLine

Sesungguh apa yang berlaku ini menunjukkan bahawa sememangnya ada sesuatu yang tidak kena dalam pemilihan PKR 2010 ini. Pepatah Melayu ada mengatakan "jika tiada angin masakan pokok bergoyang". Oleh itu, Saifuddin tidak wajar tergesa-gesa mengatakan pendedahan yang dibuat oleh blogger Haris Ibrahim itu sebagai satu penipuan dan berniat jahat. 

Mungkin ianya benar-benar berlaku dan wajar disiasat dengan rapi sebenarnya. Justeru itu tidak perlulah ahli PKR melatah dan menuduh mana-mana pemimpin, blogger dan pihak yang membongkarkan kelemahan ini berpihak kepada calon-calon tertentu. Adalah lebih elok mereka jujur terhadap diri sendiri dan menerima pendedahan itu dengan hati yang terbuka. PKR harus memperkasakan JPP jika mahu dilihat pemilihan 2010 ini telus dan adil seperti yang dimahukan.

Jika tidak bagaimana ahli boleh menerima keputusan penuh selepas semua cabang menjalankan proses pengundian dalam masa terdekat ini. Bayangkan, jika ada perubahan demi perubahan berlaku terhadap keputusan tersebut. Bukankah ia akan menyebabkan kemarahan yang lebih besar dikalangan ahli PKR itu sendiri. Ini akan mendorong kepada perpecahan dan menjurus kepada hilangnya keyakinan terhadap parti.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List