NASIB ANWAR IBRAHIM SELEPAS INI..........???

on Nov 8, 2010



Anwar Ibrahim. Siapa lagi yang akan pedulikan nasibnya selepas ini?

Mungkin hanya keluarga dan kroninya.

Sebilangan besar rakyat sudah benar-benar menyampah dengan kelaku buruk politik beliau yang ternyata bersifat diktator di dalam PKR.

Ini dikesani apabila beliau merupakan dalang utama yang mengaturkan orang-orang yang bertanding di dalam Pemilihan PKR untuk jawatan-jawatan utama parti.

Beliau yang sepatutnya bertindak berkecuali dan tidak berpihak gagal untuk melakukannya apabila telah beberapa kali menyerang secara terbuka bekas calon Timbalan Presiden, Datuk Zaid Ibrahim yang bertanding menentang orang kesyangannya iaitu Azmin Ali.

Seandainya sebelum daripada ini ramai yang bersimpati dengan nasib Anwar kerana tidak diberikan keadilan di dalam mahkamah lewat kes liwatnya bersama Saiful, namun 
"ketidak-adilan" Anwar sendiri di dalam Pemilihan yang sedang berlansung sehinggakan menyebabkan Datuk Zaid menarik diri dan meletak semua jawatan dalam parti memusnahkan simpati rakyat terhadap beliau.

Malah sehingga hari ini, Anwar masih terus menghentam Datuk Zaid dengan tuduhannya menyatakan Zaid buat keputusan kerana telah tewas di Sabah. Menjelaskan kepada kita memang hati dan niat Anwar terlalu busuk terhadap Zaid.

"Apabila kita sendiri tidak adil, bagaimana mengharapkan keadilan tertegak di luar daripada lingkungan kita?" tanya seorang pengulas politik yang enggan mendedahkan identitinya.

Seorang pengunjung blog Kelab GB ini menulis di ruangan komennya di SINI. Petikan:



Anwar lupa diri dan lupa siapa yg mengerakkan reformasi. Anwar hanya memandang imej dan penampilan diri untuk jalan seiring dengannya. Maaf tapi ini hakikat. Anwar masih di ulit mimpi kerana terlalu di sanjung dan di beri terlalu banyak kuasa veto. Berapa ramai reformis yg terpinggir selepas Anwar keluar dari penjara walaupun reformis tidak pernah mengharapkan balasan namun jauh di hati mereka tuhan saja yg tahu. Tapi jiwa mereka kental, tetap bergerak demi keadilan untuk rakyat marhaen. Tidak dan tidak, perjuangan sekarang bukan kerana Anwar Ibrahim lagi setidak-tidaknya bukan keutamaan. Siapa Rahimi siapa Saiful siapa Rafizi? Mereka bukan reformis. Tiada siapa yg kenal mereka tapi mereka inilah berada di samping Anwar setelah di bebaskan. Anwar boleh bersangka baik tapi ada batasannya. Dan Anwar yg memasang jerat untuk dirinya sendiri. Rasanya memang perlu Anwar di hantar kembali ke penjara untuk dia menilai sendiri erti kesetian, persahabatan dan perjuangan. Siapa sahabat siapa musuh dalam selimut. Lupakan mimpi untuk jadi PM, bukan rezeki anda dan mungkin rezeki Nurul Izzah.


Kini Anwar sendiri yang memilih untuk mengenepikan orang-orang yang menyokongnya sebelum ini. Anwar sendiri yang memilih untuk bersikap tidak adil di dalam pemilihan. Anwar sendiri yang memilih untuk ke penjara semula. Anwar sendiri yang memilih jalannya ke neraka!

GB pernah menulis sebelum ini di SINI:
Dengan izin Allah,beberapa blogger yang tegak berdiri dengan kebenaran dan keadilan, akan "pancung" mereka yang menyebabkan kegagalan PR selepas ini tak kira besar mana pun pangkat kamu di dunia ini.

Jadi selepas ini Anwar bolehlah minta pertolongan dengan Azmin, Saifuddin, pengikut taksubnya dan beberapa kerat blogger yang menjilatnya selama ini.

GB telah banyak kali mengingat Anwar, tetapi beliau begitu, begitu juga. Tiada mahu lansung untuk berubah. Oleh itu jangan dikesal, jika selepas ini bebannya menjalar.

GB tak pernah menggunakan kaedah-kaedah keji seperti yang dilkukan para blogawan UMNO tetapi cukup dengan dalil-dalil aqli dan naqli.

GB dan blogger-blogger pejuang kebenaran dan keadilan akan tetap terus menggalas amanah bersama-sama mereka yang mahukan kebenaran dan keadilan tertegak di negara ini. Kami yakin tanpa Anwar pun kami boleh berjaya, mungkin lebih cemerlang lagi.

Tidak ada salah perjuangan PKR, yang bersalah ialah pimpinannya yang diketuai oleh ketua de faktonya bersama-sama apek-apek lempangnya.

GB pernah menulis komen GB di SINI yan menyebabkan ramai tersentak. Tulis GB:


nak suruh gb serang anwar lagi selepas ini? insyaAllah, dengan izin dan bantuanNya, mudah sangat bagi gb lakukan

Dan kita ingin bacakan lagi ayat-ayat ini berulangkali kepadanya:

“Dan apa saja musibah yang menimpa kamu, maka adalah disebabkan oleh perbuatan tangan kamu sendiri, dan Allah memaafkan sebagian besar dari kesalahan-kesalahanmu.” (QS. As Syura, 42 : 30)

Dan marilah kita berdoa beramai-ramai supaya kita sentiasa berada di dalam kebenaran dengan doa yang diajarkan oleh Nabi kita:

"Alahumma arinal haqqa haqqan, warnuqna tiba'ah
wa arinal bathila bathilan, warzuqnaj tinabah"


Ya Allah ya Tuhanku, tunjukkan kami kebenaran itu kebenaran dan pimpinlah kami ke arahnya dan tunjukkan kami kebatilan itu kebatilan dan pimpinlah kami untuk menjauhinya".




Ciplak Dari.....

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List