Muhyiddin Balun Anwar......???

on Nov 29, 2010



Hakikatnya, kita masih jahil dalam membezakan antara anugerah dengan takdir. Anwar Ibrahim bukanlah anugerah Allah kepada rakyat Malaysia - sebaliknya batang tubuh beliau merupakan bencana dan fitnah kepada negara ini. Anugerah dalam erti kata sebenar adalah merujuk kepada sesuatu yang baik dan boleh dicontohi - soalnya apakah perilaku dan akhlak Anwar Ibrahim boleh dijadikan contoh dan suri teladan kepada generasi muda? Ini bukan anugerah, tetapi sampah! Anwar merupakan sampah kepada masyarakat.

Sejak beliau memuji tulisan Salman Rusdie di dalam novel "Ayat-ayat Syaitan" sebagai sebuah karya yang melambangkan kebebasan menulis - secara terbuka dalam sebuah majlis di Indonesia beberapa bulan yang lalu - saya secara peribadi semakin hari semakin benci dengan perilakunya. Sikap dan ideologi Anwar yang kabur berkenaan Islam, Kapitalisme dan Liberalisme - membuatkan saya lebih yakin, sesungguhnya beliau merupakan bencana dan fitnah al-kubra kepada umat kita pada hari ini.
Tiada seorang pun tokoh di dunia yang memiliki pemikiran "sehebat" Anwar yang mampu berubah-berubah prinsip perjuangan mengikut keadaan dan kepentingan peribadinya. Prinsip Islamnya tidak jelas dan ideologi perjuangan bangsanya pun masih diragui oleh ramai pihak. Anwar boleh menghalalkan apa-apa sahaja, asalkan perkara tersebut menguntungkan politik sempitnya. Manusia seperti ini bukanlah anugerah - tetapi sampah!
KUALA LUMPUR 28 Nov. - Pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sanggup mengeluarkan kenyataan untuk menghapuskan konsep ketuanan Melayu bagi meraih sokongan masyarakat terhadap parti itu yang kini boleh diibaratkan seperti 'kapal yang hampir tenggelam'.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, sikap pemimpin PKR jelas membuktikan mereka tidak menghormati Fasal 153 Perlembagaan Persekutuan yang menjamin hak orang Melayu dan bumiputera serta hak kaum lain. ''Kita lihat sekarang sudah ramai yang meninggalkan parti itu, banyak cabang dan ranting ditutup malah proses pemilihan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) menggambarkan betapa simpang siur dan cacamarba parti itu.

''Dalam situasi di mana kapal hampir tenggelam, mereka akan buat apa saja kenyataan untuk menarik sokongan yang berbaki, kalau pun ada," katanya. Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melawat Pameran Antarabangsa Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia (MAHA) 2010 bertema 'Inovasi Pertanian Pemangkin Pembangunan' di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS) di sini hari ini.

Muhyiddin mengulas kenyataan Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dalam ucapan dasar pada Kongres Nasional Tahunan Ketujuh parti itu semalam yang mahu konsep ketuanan Melayu dihapuskan supaya anak-anak membesar dengan visi 'bangsa bermaruah' atau 'Melayu bermaruah'. Ditanya kenyataan Wan Azizah dalam ucapan sama yang menyifatkan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai anugerah Tuhan bagi memimpin rakyat negara ini, Muhyiddin berkata: ''Masya-Allah, anugerah Tuhan maksudnya manusia yang istimewa dan menjadi contoh serta teladan.

''Saya nak tanya Wan Azizah, mahukah dia rakyat Malaysia termasuk generasi muda mencontohi teladan, perwatakan dan amalan dalam PKR pimpinan Anwar yang nampaknya cakap tidak serupa bikin." Beliau berkata, dalam soal kepemimpinan dan politik, umum sudah tahu tentang sifat, perlakuan dan amalan Anwar yang sebenarnya. ''Saya tidak perlu sebut semua ini kerana masyarakat sudah tahu kes yang berlegar di sekitar Anwar. Saya tidak mahu mendahului mahkamah. Jadi, apakah ini anugerah Tuhan, bagi saya ia adalah takdir," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan katanya, Wan Azizah harus bersifat lebih realistik dalam memberikan pujian dan tidak harus melakukannya semata-mata kerana Anwar ialah suami yang disayanginya. ''Ucapannya ketika kongres berkenaan seharusnya melibatkan isu yang lebih daripada soal rumah tangga dan peribadi iaitu memberikan tumpuan kepada soal kepimpinan dan politik," katanya.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List