Kerusi No 2 Lebih Panas......???

on Dec 2, 2010

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhld8e0lLUHbn_LkqixzvrlPwRVmRg_CMaGcNpVJ-FERguMg4WKIGR5L0Hm0pBPvFpGz33gJ8-BqsQHXJvg6D0KQEalPQDODJ7M3N65ixXrX_gSHJbKkMPs1aaaS1Fpwr_N-k6w1kVbEPNT/s400/kerusi.jpg


Pemilihan bagi pemimpin kanan sesebuah parti baru ini telah selesai dengan pelbagai kontroversi. tapi bagi nadim ia adalah perkara biasa bagi yang mula nak buat pemilihan berdasarkan satu ahli satu undi. walaupun pada dasarnya nadim tak berapa setuju sebab pelbagai masalah dan keadaan yang tidak mengizinkan telah berlaku dengan serangan dari dalam dan luar. tetapi nadim kagum dengan keutuhan dan hormat pada semangat yang diberikan tanpa mengira bisa dan tajam menikam yang menimpa. Alah bisa tegal biasa.

tapi nadim nak mengingatkan juga tentang sejarah yang telah membuktikan bahawa ada satu lagi parti politik yang tidak kurang hebatnya dengan badi kerusi no. 2 ini. rasanya semua boleh mengagak apa yang cuba nadim sampaikan ini. sehinggakan parti politik tersebut terpaksa menangguh sehingga 18 bulan itu mengadakan pemilihan. kenapa hal itu terjadi? pada parti yang nadim rasakan sudah lama dalam arena politik tanahair yang rasanya semua telah mereka lalui. apa yang cuba disampaikan oleh parti politik tersebut? amanat apakah lagi yang terlepas pandang untuk diberitahu pada ahlinya? mungkin nadim rasa mereka tidak bersedia kerana jika pemilihan ini berjalan ia akan mengundang lebih banyak masalah dari bangga yang didombakan.

kita selalu dinasihatkan jangan selalu tengok akan kekurangan dan canangkan kelemahan pada pihak yang lain berserta serangan pada pihak yang tersebut takut nanti di pihak kita lebih parah dengan serangan tikaman dari belakang dan politik wang berleluasa. dalam hal politik yang semua ketahui, tidak hairanlah kenapa nadim katakan kerusi no. 2 lebih merbahaya dari kerusi yang lain.

mahu jadi setiausaha silakan, mahu jadi bendahari silakan tetapi mahu jadi timbalan , cukupkah ilmu kebal menahan serangan dari dalaman yang mungkin mengagalkan kita. hmm, payah rasanya yang no. 2 akan menggantikan yang no. 1 dalam keadaan begini sekiranya konsep parti politik kroni diambil sebagai landasannya. pada firasat nadim pun dapat rasakan yang no. 2 sekarang ini pun tengah mengintai peluang untuk menjadi no. 1, tapi apa boleh buat kerana sejarah bagi parti politik itu, yang no. 2 umpama tempat persinggahan sebelum pencen.

nadim cuma akan tunggu tika dan waktunya, berjayakah atau dapat restukah dari perjanjian yang telah dibuat dahulu bagi membalas jasa? ataupun yang no. 2 itu langsung tidak terdapat dalam senarai menunggu untuk menjadi yang no. 1 seterusnya menjadi PERDANA MENTERI.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List