Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi

on Jun 20, 2011



Malu Sangat Dengan Helikopter TUDM Kita!


Agusta 109E


Super Lynx


Black Hawk





Agusta


Bell


Alouette III


S61A-4 NURI

Semua helikopter yang TUDM ada tu dah uzur, tua, xder daya tahan, tak bleh pergi jauh dan gerenti tak bleh digunakan secara maksima!

Camner agaknya kalau negara kita berperang nanti. Kita jangan lupa perang dunia ke II (1939-1945), darurat (1948-1960), Konfrantasi dengan Indonesia (1963-1966) dan penentangan dengan kominis (1948-1988).

Orang yang tidak tau atau malas nak amik tau pasal sejarah akan mengulangi kesilapan yang lalu!

Operasi ketenteraan tanpa bantuan helikopter tidak akan berjaya. Kita perlukan helikopter yang mampu pergi jauh, membawa penumpang yang ramai, bergerak pantas dalam apa jua keadaan, pelbagai guna, tahan lasak dan lain-lain. Helikopter yang TUDM ada ni gerenti tidak mampu berhadapan dengan perang sebanar! Hancus...

2 biji helikopter canggih MI 171 yang dibeli pada tahun 1998 ni pun bomba yang pakai. TUDM langsung takder. Jahanam...


Negara kita mesti sentiasa bersedia dengan segala bentuk kemungkinan. Negara yang lemah dan tidak bersedia akan jadi mangsa!

Tidak mustahil satu hari nanti negara kita akan mengutip seluruh helikopter swasta untuk kegunaan ketenteraan...

Uncle Zahid, walaupun kita kenal antara satu sama lain itu tidak bermakna saya tidak boleh menegur anda. Selama ni saya belum pernah minta seposen pun pada Uncle Zahid. Kalau Uncle Zahid nak marah atau terkecik hati dengan saya, itu Uncle Zahid punya pasal! Malulah saya ada seorang Menteri Pertahanan sebegini...Camner Uncle Zahid nak jadi Perdana Menteri Malaysia nanti kalau perkara ini pun Uncle Zahid tak ble selesaikan. Ada banyak lagi story saya nak kupas nanti..




Part 1  :- sumber
Part 2  :- sumber



0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List