Sultan Bukan Nabi, Mereka Tidak Maksum

on Oct 17, 2011






Tajuk di atas adalah sebahagian daripada tweet yang dilontarkan oleh DrMAZA. Sepenuhnya adalah seperti di bawah;

"Tahniah Prof Aziz Bari. M'sia mmerlukan org spt anda yg merdeka fikiran. Bebas dari jiwa feudal melayu. Sultan bkn nabi, mrk tdk maksum."


Edyes ucapkan tahniah juga buat Dr MAZA kerana berani menongkah arus feudal yang tak kesudahan. Malaysia juga memerlukan seorang mufti yang tidak tunduk dengan asakan mana-mana pihak dan hanya bersuara mengikut landasan syarak!

Tahniah Dr MAZA, tahniah Aziz Bari, tahniah Md Sabu, kerana menggoncang scenario politik tanahair dengan bijak! 


Sumber


Lagi Kisah Nya...


Berlandaskan ajaran Islam, tidak ada manusia, termasuk kerabat diraja di negara ini yang bebas daripada kecenderungan untuk melakukan kesilapan, kata timbalan pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad.

NONE"Dasar PAS ialah, tiada seorang pun manusia yang maksum (sifat yang dikhaskan untuk nabi dan  dipelihara oleh Allah daripada melakukan dosa). Ini termasuklah sultan.

“Terutamanya dalam raja berpelembagaan, sultan ada tugas-tugas seperti yang termaktub di dalam perlembagaan. Dia tak boleh melebihi atau melampaui lebih dari itu.

"Ini bukan monarki mutlak, kalau monarki mutlak, raja akan membuat undang-undang, dan baginda boleh buat ikut apa dia nak," kata Khalid.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar di lobi Parlimen bagi mengulas kenyataan yang dibuat oleh pakar perlembagaan Profesor Abdul Aziz Bari, berhubung titah Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor ke atas sebuah gereja Ogos lalu.

Pemeriksaan itu dilakukan kerana ada maklumat yang mengatakan bahawa ada cubaan untuk memurtadkan orang Islam dan semasa tindakan berkenaan, 12 umat Islam dikesan berada di premis gereja itu.



Sumber
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List