Menteri Kena Kencing...?

on Nov 8, 2011


Sekarang ni heboh bagai nak rak di media maya yang menyatakan ramai pak-pak menteri UMNO kena tipu dengan seseorang yang mengaku penjaga (bapak ayam) kepada blogers-blogers pro UMNO. Yang difahamkan tugas bapak ayam blogers UMNO ni hanya dengan modus operandinya berjumpa dengan beberapa ekor menteri yang kemaruk dan menyatakan beliaulah yang dok jaga semua blogers (pencacai) UMNO ni. Alkisah kalau tak ada si bapak ayam yang dok jaga dan bagi makan blogers-blogers ni dah tentu mereka akan cabut.

SK tergelak sakan bila terbaca entri yang didedahkan oleh salah satu blog pro UMNO yang agak terkehadapan dalam kes tipu menipu ni. Yang dok kena kencing mengencing ni bukan calang-calang orang, menteri semua tu yang dok terkena. Disini SK paparkan satu kenyataan yang di dedahkan oleh bloger Pro UMNO untuk tatapan bersama :

"Kami para Blogger bukan kaki projek yang melobi sana sini untuk meraih Komisyen 10% or 20%. Kami tidak melakukan semua itu kerana matlamat kami adalah berjuang dan memastikan BN menang pada PRU 13 dan kuasa Politik orang Melayu kekal. Itu matlamat kami sejak kami membina Blogg Blogg yang ada. Sekarang keadaan semakin hebat apabila ramai yang panjat keatas dengan mengakui beliau lah menjaga kami para Blogger. WTF? Blogger mana yang dijaga? Apa yang dijaga? 

Benar memang ada peruntukkan buat jentera Media Baru ini tetapi siapa yang meraih hasil tersebut? Turun RM1000 dan Blogger dapat RM200 mana lagi RM800? Itu contoh yang berikan kerana Kami para Blogger tahu bahawa Lebih dari itu nilai yang telah diberikan kepada orang orang tertentu kononya untuk menjaga para Blogger.


"Makan duit haram dari hasil orang lain, yang kena tipu hidup-hidup tu bukan orang lain, pak-pak menteri yang terlalu percaya sangat dengan orang umno, pegawai dan orang kanannya yang buat kerja-kerja tu, bagai mana mereka menipu? senang je... copy segala artikel yang budak-budak blogger ni tulis selama seminggu, kemudian dia print, cek ranking di laman web alexia, ambik nama blogger yang ngetop, kemudian jumpe menteri kata " datuk saya jaga budak-budak blogger ni" dan mereka-mereka tu akan tambah ajinomoto, serbuk cili secukup rasa supaya menteri yang dia jumpe tu terpengaruh."

Benarlah apa yang perkatakan, kebanyakan bloger dan pencacai UMNO adalah dibayar, diupah dan di rasuah semata-mata untuk menulis dan memfitnah Pakatan Rakyat. Pendedahan mengenai akaun Maybank Bloger Parpukari iaitu Salim menerima RM60 ribu untuk apa? bukan semata-mata bayaran untuk menfitnah pemimpin Pakatan Rakyat? Mengenai bloger yang dok makan suap ni memang SK tak hairan sebab kebanyakan mereka ni cari makan mungkin hasil tu jugak sebagai nafkah nak bela anak bini. Tapi yang hairan ni orang-orang kenamaan macam menteri yang dikatakan bijak pandai, terpelajar 'English Education' boleh kena kencing dengan bloger yang bertaraf pencacai.


Kalau nak kata menteri yang kena tipu terpelajar pun susah jugak kan, sedangkan beberapa orang bekas Perdana Menteri yang sebelum ni pun siap kena kencing sama-sama menteri kabinet. Elok la sama-sama kena jual.


Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List