Lembaga Zakat Masih Tolak Laporan Audit Dibentang Pada Umum

on Dec 16, 2011


Tulang Besi diberitahu Lembaga Zakat Selangor telah menggunakan mimbar Jumaat hari ini untuk menyebarkanm propaganda kononnya wang zakat ditadbir dengan baik.

Hakikatnya adalah sehingga hari ini laporan audit ke atas Lembaga Zakat tidak pernah dibentang kepada umum. Dewan Undangan Negeri Selangor tidak pernah menerima apa-apa laporan berkaitan dengan keluar masuk wang zakat.

Begitu bersemangat Pusat Zakat Selangor ingin mempertahankan diri mereka. Semua ini akibat terdedahnya maklumat kepada umum bahawa terdapat keluarga2 Islam terpaksa menerima bantuan Gereja kerana acap kali ditolak permohonan mereka oleh Pusat Zakat Selangor.

Bagi Tulang Besi, tak perlulah guna mimbar jumaat untuk membela diri mereka. Biarkan Dewan Undangan Negeri Selangor melantik 3 badan audit bebas dan buat audit secara mendalam ke atas Pusat Zakat Selangor.

Kemudian, laporan Audit tersebut dibentang kepada Dewan Undangan Negeri untuk semua rakyat Selangor membacanya.

Jangan berselindung di belakang Istana untuk menyorok segala-gala berkaitan perjalanan dan pentadbiran zakat di Selangor.

Mungkin Pusat Zakat boleh lari di dunia, tapi di akhirat kelak kamu semua akan dihitung oleh Allah SWT.

Sehingga hari ini pun Pusat Zakat tidak dapat menjawab mengapa ada orang Islam di Selangor yang terpaksa melutut dan menyembah pihak Gereja demi sesuap nasik.

Khutbah yang berjela-jela yang dipenuhi oleh dakwaan sendiri tanpa pengesahan dari pihak ketiga sepatutnya tidak berlaku.

Kalau Pusat Zakat tiada apa yang mahu disorok, mengapa tidak dibentang laporan audit kepada rakyat Selangor? Sila jawab soalan mudah ini.

MAnakala, poll Malaysiawaves merekodkan lebih 98% responden bersetuju Pusat Zakat Selangor diaudit dan laporan audit dibentang kepada seluruh dunia untuk dianalisa dan dibaca.




sumber
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List