Kenapa Jadi Pengecut...?

on Oct 2, 2012





Bila akhbar dan televisyen sibuk mencanangkan pesanan Perdana Menteri saya, Datuk Seri Najib bahawa bajet pembangkang hanyalah janji kosong, hanya akan membawa kepada malapetaka negara dan sebagainya. Maka sudah tentulah saya yakin Perdana Menteri yang saya kasihi, Datuk Seri Najib serta rakan-rakan kabinetnya kelak akan hadir apabila giliran pihak yang mereka sindir, yang mereka hina dan mereka tohmah itu akan berdiri pulak membuat perbahasan tentang bajet 2013 yang dikemukakan oleh Datuk Seri Perdana Menteri selaku Menteri Kewangan...

Tetapi malangnya, Perdana Menteri yang saya kasihi itu tetiba hilang. Seorang yang saya harapkan akan mempertahankan apa yang dibentangkan sendiri olehnya tetiba tiada... yang ada hanyalah macai-macai yang masih berhingus, terkial kial memberi alasan bodoh...

Jadi, saya rasa sangat terkilan dengan betapa sibuknya akhbar, televisyen dan saluran media massa yang sibuk mentohmah keburukan janji dan cadangan pihak pembangkang ini...

Kerana, sebusuk busuk pembangkang pun mereka hadir juga dikala Perdana Menteri saya yang merangkap Menteri Kewangan negara saya itu membentangkan belanjawan. Maka pada saya adalah relevan mereka mengkritik, kerana mereka hadir, bahkan disindir pula oleh Perdana Menteri saya itu.

Tetapi di mana relevannya kata-kata Datuk Seri Najib, apabila dia dan rakan-rakannya pula langsung tidak hadir mendengar pembentangan dan perbahasan yang dibuat oleh pihak pembangkang?

Sangka baik saya, Perdana Menteri dan rakan-rakan mungkin tonton melalui internet... kalau tidak pun senggugut menyerang lagi... hadoiihh...



Dari Suara hati sorang ahli Umno... 



Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List