MyKad Yang Hanya Sah Untuk Mengundi Sahaja...SPR Apa Cerita Ni....

on Oct 2, 2012







Bagaimana seorang warga asing yang telah didapati bersalah oleh mahkamah kerana memiliki kad pengenalan palsu didapati layak untuk mengundi? Kad Penganalan yang dikenalpasti tidak sah, tetapi sah untuk mengundi mengikut bancian senarai pengundi SPR? Bagaimana ini berlaku?

Blog Edyesdotcom melaporkan kenyataan media SAMM:
Merujuk kepada laporan Akhbar Daily Express bertarikh 29 September 2012, seorang warga asing bernama Hassannuddin Bin Manna memberitahu mahkamah bahawa dia telah membeli Mykad palsu dengan harga RM1000. Mahkamah juga telah memutuskan Hassannuddin didenda dan dipenjara kerana memiliki dokumen palsu, sekaligus mengesahkan Kad Pengenalan yang diperolehi Hassannuddin adalah palsu. - Edyes.

Bila mahkamah berani kata dokumen tu palsu tentu mahkamah dah semak dokumen tu dengan data Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Kalau dokumen tu sama dengan data yang ada pada JPN takkan mahkamah nak putuskan yang dokumen tu palsu.

Aku dok tunggu apa pulak Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR nak bagi alasan, nak kelentong kali ni.

Kalau sebelum ni dengan bangga Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR kata setiap yang nak daftar SPR akan ditapis dengan menggunakan sistem ALIS yang ada link dengan data JPN yang kononnya cukup canggih. Kononnya kalau nama takdak dengan JPN automatik akan ditolak.

Tapis canggih kepala hotak depa.

Bukan setakat yang baru nak mendaftar saja, yang nama dah ada pun SPR kata kononnya dah buat pemutihan dengan data JPN.


Dah la sebelum ni keluar satu nama yang cukup unik dari daftar pemilih SPR. Uniknya nama tu sampai takdak bunyi.


Sebelum ni kita pernah dikejutkan dengan nama pengundi 'Kampung Baru' yang kemudiannya SPR mengaku sebagai 'silap pendataan'. Silap pendataan tengkorak apa kalau dah buat pemutihan.

Pemutihan kepala hotak depa.

Bukti ni menafikan apa yang Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR kata tu, Pasai tu la aku teringin sangat nak dengar ikut mana pulak Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR nak spin, nak bagi alasan dan nak kelentong.


Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2012/10/apa-pulak-alasan-spr-nak-kelentong-kali.html#ixzz288B9jBzG




Photobucket

1 comments:

Anonymous said...

Itu salah satu pertempuran menentang keganasan. Pembangkang jangan pertikai.

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List