Rahsia Sulu 2

on Mar 8, 2013






Untuk memahami apa kehendak Sulu,mari kita memahami sejarah perjanjian secara ringkas..

Mereka berkata SABAH adalah milik KIRAM sebab itu kiram 9 keluarga menerima pampasan sebanyak rm5300 setahun. Menurut mereka Kiram adalah FILIPINO maka itulah sebabnya Filipina adalah pemilik SABAH.

Kenyataan bodoh ini masih dipertahankan oleh Filipina dan diangguk oleh keluarga KIRAM tanpa memahami KONTEKS penipuan HAKIM MAKASKIE terhadap KIRAM.

Bila Hakim Makaskie memukul tukul hakimnya bahawa 9 waris Kiram layak mendapat agihan dari PAMPASAN itu maka adakah ini bermakna SABAH milik KIRAM dari 9 keluarga ini? TIDAK... Hakim Makaskie menamakannya PAMPASAN bukannya wang PAJAKAN. Inilah helah British yg tidak disedari oleh KIRAM.

Sepatutnya Hakim makaskie memilih antara dua anak lelaki Rajamuda Mawallilwasit bin Sultan Jamalul Alam menjadi SULTAN SULU sebagai ketua KERAJAAN SULU untuk layak menerima WANG PAJAKAN (sewaan) itu. Wang pajakan bukan harta peribadi, ianya termasuk dalam harta negara. Yang mana RAKYAT SULU keseluruhan berhak menerimanya sekali bersama Sultan mereka.

Helah Hakim Makaskie ialah melantik kesemua waris yg menuntut itu seramai 9 orang agar tiada lagi SULTAN SULU. Hal ini tidak disedari oleh KIRAM. Kerana dalam penghakiman ini tiada satu pun dari pihak Datu Punjungan dan Datu Esmail I yg disebut sebagai SULTAN SULU.

Maka itu WANG PAJAKAN disebut oleh Hakim Makaskie sebagai WANG PAMPASAN waris Sultan... bukan SULTAN SULU.



Nota dari orang Sulu :

INSIDEN DI LAHAD DATU
Kita melihat kejadian di Lahad Datu dari 2 aspek :

1. Konflik Sejarah.

- “Sultan Sulu” masih menganggap SABAH dibawah kekuasaannya, walaupun mereka gagal memberikan bukti bertulis atau membawa kes ke Mahkamah Antarabangsa (ICJ)

2. Memancing campur tangan Kuasa Luar.

- Sepertimana yang diketahui, negara asing memang berminat mewujudkan satu keadaan tidak aman di Malaysia. Ini ditambah lagi dengan agen-agen asing yang dilantik dengan saluran dana berjuta-juta dolar kepada pertubuhan NGO yang diragukan identiti mereka.

Kesimpulan : Pertumpahan darah bukanlah satu jalan terbaik. Kerajaan Malaysia melalui ATM dan PDRM serta Majlis Keselamatan Negara pastinya mempunyai taktikal yang mempunyai beberapa option seperti:-

a) Rundingan
b) Pujuk rayu
c) Diplomasi antara negara
d) Serangan bersenjata.

Ingat, peristiwa di Bukit Jenalek Perak (Kes Al-Maunah), PDRM dan ATM telah menggunakan pelbagai kaedah sebelum tindakan senjata dilaksanakan.

Perlu diberi perhatian, yang MULA melakukan PENCEROBOHAN adalah kumpulan TENTERA “SULTAN SULU”. Dan mereka telah diajak serta dipujuk untuk keluar. Sayugia diberi perhatian, mereka BUKAN RAKYAT MALAYSIA.


.... APA PUN TERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN MALAYSIA YANG MENGGUNAKAN PELBAGAI KAEDAH SEBELUM MELAKSANAKAN TINDAKAN BERSENJATA!!!

Misteri... apakah rahsia perjanjian Najib dan Filipin antara MILF yang masuk berita baru baru ini??

ikhsan "King Of Goblok"
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List