Rahsia Sulu 7

on Mar 8, 2013



Pengakuan Sulu bahawa Pakatan Rakyat tidak  kena mengena dalam ini kes!    



Ingat.. berperang sesama Islam bukan mati Syahid taw!!!!


Rakyat Sulu,mereka sama macam kita rumpun Melayu,Muslim
mengapa muslim berbunuhan?

  

Sulu juga layan Hindustan... terbuai buai gua mendengarnya.. hik hik hik...

Kartunis ni orang Sulu,ada ic.. kenal tak siapa dia? jika ada permintaan.. gua akan kenalkan ..siapakah gerangan kartunis dari sulu yang hidop dikalangan kita semua..

Malaysia perlulah memahami bahawa, hal PTI di Sabah dan di Tanah Melayu sangat jauh berbeza. Menangkap PTI Indonesia, Myanmar dan India di Tanah Melayu dan kemudian menghalau mereka kembali ke negara asal mereka adalah mudah tanpa apa-apa kebimbangan konflik kedaulatan wilayah dan sebagainya. 

Berbeza dengan di Sabah, dengan statistik penduduk Sabah 3.2 Juta, lebih separuh darinya adalah dari Kepulauan Sulu. Separuh dari masyarakat Sulu ini pula adalah yang dilabel oleh Sabahan dan kerajaan Malaysia sebagai PTI. Jumlah mereka ratusan ribu orang yang separuh dari mereka biasa menggunakan senjata api automatik. 

Walau pun mereka ini ditangkap dan dipijak-pijak dalam rumah merah sebagai PTI dan tampak tidak melawan, namun mereka adalah berpotensi dijadikan tentera militia dimasa-masa akan datang. Hal ini perlu dilihat dari segi dalaman seperti ini terlebih dahulu sebelum melompat kepada yang lebih besar seperti "membrokerkan diri menjadi pendamai". Kalau kena pada tempatnya tidak apa, tapi nampaknya semakin mengarah kepada "seperti tikus membaiki labu".

Nampaknya krisis Sulu yang cuba diambil kesempatan oleh kerajaan umno bakal memakan diri sendiri.. undi Sulu berjumlah 800,000 bakal memihak kepada Pakatan Rakyat!!!!


ikhsan "King Of Goblok"

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List