Memang dari dulu lagi UMNO suka salahkan orang lain selain dari "mereka" sendiri....!

on May 10, 2013





KOMEN KEPADA ARTIKEL A.KADIR JASIN :- "DR M on Outcomes Unexpected"




Raslan hj Ahmad said...
Kadir.
Pada tahun 2008,Mahayuddin dan ahli majelis tertinggi UMNO,memaksa Pak Lah berhenti menjadi PM,demi untok menyelamatkan UMNO dan Melayu.

Nah,sekarang tahun 2013, GE 13 Keputusan pilehanraya lebeh terok,salepas Najib membelanjakan berbillion ringgit memberi wang kapada raayat.

Saya rasa Najib peelu berhenti,untok memberi kapada team baru UMNO membuat perubahan mendadak dalam Party dan Kerajaan.

Jika kita tidak perform,jangan lah salahkan kaum cina.Ia akanlebeh merosakan lagi hubongan antara kaum di Malaysia.
ini merupakan kenyataan yang tak bertanggong jawab.




Gerakan 1MMNRU said...
Kepada Dato Seri Najib Razak,
Perdana Menteri Malaysia

Kami dari Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur) mendesak agar Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak bertanggungjawab ke atas keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 yang disifatkan paling teruk dalam sejarah Barisan Nasional dan seterusnya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional atas sebab-sebab berikut:

1. Prestasi yang amat buruk dalam PRU13, gagal mendapatkan majoriti 2/3 malah semakin merosot dengan mendapat hanya 133 kerusi Parlimen, penurunan 7 kerusi berbanding PRU12 mendapat 140 kerusi walaupun telah membelanjakan begitu banyak wang untuk berkempen terutama iklan di laman-laman web gergasi seperti Youtube, Facebook, Google, Yahoo dan lain-lain.

2. Amat memalukan apabila 4 calon bertaraf Menteri Kabinet, 4 Timbalan Menteri dan 2 Menteri Besar telah tewas.

3. Kehilangan sokongan daripada pengundi bukan Melayu dan Bumiputera terutamanya daripada kaum Cina menunjukkan bahawa gagasan 1Malaysia telah gagal sama sekali.

4. Kegagalan Dato Seri dalam menangani isu-isu semasa yang dibangkitkan seperti korupsi yang melibatkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Taib Mahmud dan lain-lain pemimpin tertinggi Barisan Nasional memperlihatkan kelemahan Dato Seri sebagai Pengerusi Barisan Nasional.

5. Kontroversi yang melibatkan isteri Dato Seri, Datin Seri Rosmah Mansor adalah merupakan liabiliti terbesar bagi para pemimpin dan penyokong Barisan Nasional dan antara penyebab utama segala usaha yang telah kami buat selama ini untuk kembalikan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional dan UMNO menjadi sia-sia.

Dengan alasan-alasan yang telah diberikan, maka dengan ini amat wajarlah sekiranya Dato Seri Najib Razak mengundurkan diri dan memberi laluan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menggantikan tempat Dato Seri sebagai Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri Malaysia yang baru.


Sekian dari kami,
Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur)





APA-GOMO said...
Saudara Raslan & DAKJ,

Memang dari dulu lagi UMNO suka salahkan orang lain selain dari "mereka" sendiri..

Now kita tunggu dan lihat ada tak hulubalang umno yg berani "hunuskan" keris pahlawan melayu dan PAKSA najib serahkan tugas mentadbir negara kepada pemimpin lain???

Yg ini bukan kes nak menyelamatkan melayu dan umno tapi TERPAKSA selamatkan duit rakyat yg makin menipis digunakan dengan sewenang-wenangnya..

Pak Kadiaq, bleh tolong ulas kenapa itu India Nallakurupan menyemak dibelakang Najib dimalam pengumuman kemenangan simple majority tu??

Kita semua tau MAGNUM Corp. dan MultiPurpose memainkan peranan besar dalam waktu berkempen ni....

Ada gula-gula untuk si Nallakurupan ni kemudian hari ker?..

Sekian




langitbiru said...
Langitbiru pernah menulis di sini, DILEMMA Najib nak jadi Presiden UMNO atau PM 1Malaysia, dengan makna lain, strategi Najib selepas mengambil alih teraju Presiden UMNO dan PM Malaysia, Memperjuangkan Agenda Melayu , “Menekan” Kaum Cina ATAU Menjulang Cina ,”Meminggirkan Melayu”.

Di bawah NAJIB, Cina sebenarnya mendapat manfaat yang sangat besar melalui Gagasan 1Malaysia yang majority orang UMNO sendiri tak faham dan tak jelas apa tujuan dan matlamatnya. TETAPI cara perlaksanaannya mengikis bukan sedikit tetapi banyak identity dan kepentingan Melayu dalam serba serbi bidang, demi memperlihatkan cantiknya Gagasan 1Malaysia dengan “membuang” indentiti kaum. AKAN TETAPI, identity kaum yang terpaksa dikorbankan dan terkorban adalah Kaum Melayu.

Kaum Cina khususnya mendapat nikmat sangat besar terutama dalam bidang ekonomi dan pendidikan, 2 perkara utama bagi Kaum Cina. Kaum India tidak banyak mendapat manfaatnya dan sebenarnya terus dipinggirkan, tetapi disaat akhir terutamanya dalam tempoh berkempen, Najib memujuk Kaum India dengan bersetuju dengan tuntutan HINDRAFF, satu badan yang diharamkan oleh sepupunya Hishamudin 3 tahun sebelumnya.

KAum Melayu terkial-kial mencari dahan tempat bergantung bilamana satu persatu Kementerian dan badan-badan kerajaan yang berkait rapat dengan Kaum Melayu dihapuskan Najib.

Di bawah Program Transformasi, hanya gergasi Melayu yang rapat dengan UMNO beroleh manfaat, manakala Melayu kebanyakan terus terpinggir.

Najib yang terkenal dengan cara “palysafe” dalam politiking UMNO, terus dibuai mimpi indah bersama isteri tersayangnya yang mirip perwatakan Imelda Marcos dalam bab perhiasan kosmetik diri, dan dilihat orang paling berkuasa dibelakang Najib.

“Bila Terhantuk Baru Tergadah”, satu sindiran tepat bahasa Melayu kepada Najib Razak yang rupa nya baru terlaga dari lamunan mimpi.

Senyum Najib nampak muram, muram Najib nampak kusam. Ratusan juta ringgit Najib untuk Sekolah Cina, dan peluang sangat besar untuk saudagar Cina membuka empayar perniagaan mereka dibalas tuba oleh Kaum Cina, HINGGAKAN terpacul dari Mulut Najib “TSUNAMI CINA”, tetapi sebelumnya bercakap tentang pentingnya merapatkan jurang perkauman dan keharmonian kaum pacsa PRU13.

Bagi Kaum Cina, istilah “Tsunami Cina” oleh Najib, disokong oleh Ghani yang “disembelih” di Gelang Patah, dan serangan keras oleh Mentornya Mahathir ke atas Kaum Cina, sangat sangat tidak membantu ke arah merapatkan jurang perkauman di Malaysia, sebaliknya memperlebarkan jurang tersebut. BAGI Kaum Cina, seolah-olah Kerajaan pimpinan Najib seterusnya seperti membakar Jambatan dengan Kaum Cina.

Sekarang, NAJIB lupa dia adalah PM 1 Malaysia, dan baru terjaga bahawa dia adalah Presiden UMNO.

“Nasi Sudah Jadi Bubur”, Kaum Cina terus menebal membenci Najib dek kerana istilah “Tsunami Cina”.

Kalau dulu Najib berhadapan dengan Cina DAP, tapi sekarang Najib berhadapan dengan seluruh Cina Malaysia.

Walaupun Najib Berjaya meningkatkan kerusi UMNO di Parlimen dari 79 kepada 88, tapi sebenarnya Najib kalah teruk dalam kerusi DUN di seluruh Malaysia dan lebih teruk pencapaiannya dari Pak Lah di Parlimen. Menambahkan duka lara Najib, sebagai Pengerusi BN Selangor, Najib lagi terpukul hebat terutama oleh PAS, yang menambah kekuatan luarbiasa kepada 15 kerusi DUN.

Jadi kemana halatuju Najib pasca PRU13? Menghukum Cina, Menjulang kembali Melayu ATAU terus Memujuk Cina.

Sebagai ahli parti pembangkang, saya suka Najib terus ditampuk kuasa berbanding Muhyiddin sebagai PM, SEBAB Najib sudah TEMPANG, LANGKAHNYA semakin lemah.

Saya nampak, Muhyiddin yang “melontar” lembing kepada Pak Lah dulu, kini memegang Pedang Samurai.


TAKECARE NAJIB!!! 



Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List