Terjemahkan Kehadiran Anda Diceramah Pakatan Di Kertas Undi...!

on May 3, 2013




Ceramah Pakatan Rakyat di Gelang Patah


Jika ribuan manusia yang menghadiri ceramah Pakatan Rakyat ini dapat diterjemahkan di kertas undi pada 5 haribulan Mei 2013 ini, in shaa Allah, rakyat Johor bakal merasai sinar kegemilangan kehidupan pentadbiran Pakatan Rakyat.

Walaubagaimanapun, sebagai anak kelahiran Johor, membesar, belajar dan mengajar di Johor Bahru, suka saya mengingatkan keseluruhan pimpinan dan penyokong Pakatan Rakyat agar membatasi keyakinan bertimbang-tarakan sejarah pilihan raya lampau. Ingat; ramainya kehadiran sessi ceramah, kerap tidak mencerminkan kehebatan sokongan di kertas undi.

Selain penipuan yang oleh Umno BN dan kaedah manipulasi undi yang kerap digunapakai oleh Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia adalah antara senjata maut yang membunuh inspirasi serta keinginan rakyat menuntut perubahan kerajaan. Sila baca, kisah kemiskinan tegar di Johor.

Ingat ini; Tanpa Penipuan, Umno BN telah lama terkubur!!!


Ceramah Pakatan Rakyat di Gelang Patah

Ceramah di kawasan parkir sebuah pusat membeli belah di Gelang Patah berjaya menghimpunkan 70,000 hadirin yang majoritinya berbangsa Cina, memecahkan rekod 60,000 di tempat sama pada malam sebelumnya.


Selain kehadiran luar biasa itu, kutipan derma juga sebanyak RM263,328.80 - lebih suku juta ringgit - dengan RM173,328.80 dikutip daripada ceramah dan RM90,000 lagi daripada beberapa siri acara sepanjang hari di kawasan parkir itu.

Kehadiran itu dilihat petanda jelas sokongan hebat pengundi Cina di Selatan Johor, yang kebanyakannya datang daripada Kulai, Johor Bahru, Pasir Gudang dan Pulai - kawasan sasaran Pakatan dalam pilihan raya umum kali ini.

Ceramah lain yang mensasarkan pengundi Melayu pula dilangsungkan di kawasan parkir Stadium an Sri Dato Haji Hassan Yunos di Johor Bahru yang menarik kehadiran seramai 10,000 - ceramah untuk masyarakat Melayu paling ramai dihadiri sejak penamaan calon 20 April lalu.
Ini Kali Lah


 Ini Kali Lah

Ini Kali Lah


Ini Kali Lah




Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List