Wanita Terbunuh, Lelaki Cedera Bom Meletup Depan Rumah

on Aug 30, 2010

KUALA LUMPUR: Sebutir bom buatan sendiri yang diletakkan di depan sebuah unit pangsapuri di Desa Tun Razak, Cheras di sini meletup sebelum membunuh seorang wanita dan seorang lagi berada dalam keadaan kritikal selain mengakibatkan kerosakan kecil terhadap lima unit rumah lain pada Ahad.
Ng Siew Hong, 51, yang mengalami kecederaan 90 peratus di badannya selepas membuka sebuah kotak misteri yang diletakkan di hadapan pintu rumah majikannya.
Ng kemudian dikejarkan ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini sebelum dipindahkan ke Hospital Kuala Lumpur.
Bagaimanapun dia meninggal dunia pukul 5.15 petang.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, kejadian itu tiada kaitan dengan kegiatan keganasan.
"Pegawai penyiasat telah menjelaskan kepada saya bahawa kejadian ini bukan daripada pihak pengganas dan lebih merupakan kepada masalah kewangan dan kami akan meneruskan siasatan," katanya kepada The Star.
Pada kejadian sebelum itu, pemilik rumah itu terdengar pintu rumahnya di ketuk kira-kira pukul 8.30 pagi tadi sebelum menemui sebuah kotak misteri yang diletakkan di hadapan pintu rumahnya.
Dia kemudiannya terbau gas petrol pada kotak berkenaan dan bertanya kepada jirannya jika ada di antara mereka terlihat sesiapa meletakkan kotak tersebut di hadapan pintu rumannya.
Bagaimanapun, tiada siapa yang melihat ada orang meletakkan kotak berkenaan.
Risau dengan kandungan kotak itu, Lim kemudiannya meminta dua pekerjanya yang berada di tingkat bawah untuk membuka isi kandungan kotak itu.
Apabila mereka membuka kotak tersebut, ia secara tiba-tiba meletup dan telah mengakibatkan badan Ng dan dua berusia 51 tahun dan seorang lelaki, 38, melecur hampir 70 peratus.
Pemangku Ketua Polis Cheras, Supritendan Abd Rahim Hamzah Othman berkata polis tidak menolak kemungkinan motif kejadian adalah disebabkan persaingan perniagaan walaupun pemilik pangsapuri itu menafikan ada menerima sebarang ancaman sebelum ini.
Pemilik pangsapuri itu adalah seorang pemilik kafe siber yang beroperasi di tingkat bawah pangsapuri berkenaan.
myStar

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List