Dua-dua pun notebook

on Sep 17, 2010


ini notebook



 ini pun notebook juga ...




Masih kah ingat dengan buku catitan kecil dengan trademark 555 atau sinonim dengan panggilan buku 555 yang suatu ketika dulu sentiasa ada dalam poket sesiapa sahaja yang bertujuan untuk mencatitkan sesuatu.

Biarpun gajet-gajet moden seperti iPad, iPhone, PDA, atau notebook komputer yang canggih-canggih cukup popular pada hari ini, namun notebook 555 ini masih tetap tidak ditinggalkan dan masih lagi famous, ia tetap survived !

Notebook 555 ini masih lagi tetap popular dan masih lagi digunakan oleh generasi-generasi orang-orang lama antaranya pekedai-pekedai runcit, kedai-kedai kopi mamak, mamak-mamak yang jual roti dan yang paling banyak diguna ialah oleh orang-orang yang kena perhatian polis dan AADK.

Seorang gurkah politik di'port' yang terlibat dalam industri percetakan bercerita bagaimana satu syarikat percetakan di sini masih lagi mengeluarkan kira-kira 50,000 ke 60,000 buah buku 555 itu setiap bulan untuk dibekalkan kepada pemborong untuk di edarkan kepada peruncit-peruncit di negeri ini.

Menurut gurkah politik di'port' ini lagi, buku notebook 555 ini masih menjadi 'demand' kerana ia adalah cara yang paling mudah untuk membuat sebarang catatan dan paling di kenali sebagai buku rekod hutang.

Gurkah politik di'port' yang seorang ini pun tetap membawa buku tiga lima ini kemana sahaja dia pergi walaupun ada mempunyai iPhone, kerana menurutnya buku tiga lima ini adalah cara paling senang dan paling cepat untuk merekodkan nombor telefon dan apa saja nota daripada menggunakan iPhone yang terpaksa guna banyak langkah, ke menu lepas search dan dua tiga lagi langkah, dan baru dapat disimpan nota dan rekod itu.

"It is time consuming" katanya dengan penuh bangga dengan ketawa yang berdekah-dekah yang macam musibat.
 

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List