KHAIRY BUKAN CALON MENANG...?

on Aug 21, 2011



NONE

Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata beliau sanggup menerima keputusan kepimpinan untuk tidak meletakkannya sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang jika bukan dianggap calon boleh menang.

Beliau berkata keputusan mengenai calon terletak di tangan Presiden Umno merangkap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang mempunyai kata putus berhubung siapa calon yang membolehkan Umno dan Barisan Nasional (BN) menang.

"Jika Presiden Umno memutuskan saya bukanlah calon yang boleh menang, saya terima keputusan itu," katanya kepada pemberita pada satu majlis di Kota Bharu malam tadi.

Khairy berkata perkara paling penting ialah kemenangan parti dan bukannya kepentingan individu untuk mengekalkan kuasa.

Beliau menyarankan agar semua anggota dan pemimpin parti menerima segala keputusan kepimpinan Umno tanpa wujud sebarang perasaan tidak puas hati terhadap parti.

"Jika ada anggota dan pemimpin yang tidak terpilih sebagai calon pilihan raya dan berasa tidak puas hati serta ingin bertindak mensabotaj calon lain, Pemuda akan melaporkan kepada pucuk pimpinan," kata Khairy.

Menurutnya, mereka yang tidak terpilih seharusnya akur dan menerima keputusan pucuk pimpinan Umno kerana antara kriteria yang ditetapkan ialah calon perlu diterima masyarakat setempat.

"Sekarang bukan lagi soal calon lama, popular dalam parti atau berkelulusan tinggi. Apa yang penting, adakah masyarakat menerima calon untuk memastikan kemenangan Umno dan BN," katanya.

KOMEN.......
  • Pemuda Pewaris Malaya ·  Pengulas Tertinggi
    Sindiran pd PM pun bukan calon menang, menang pun sebab MENIPU UNDI, Angkut peti undi HANTU entah dari mana, Semua Rakyat Malaysia dah tahu sekarang bn barang naik MEROMPAK M'sia dgn cara MENIPU, PRU-13 pun Masih Plan Nak Menipu, Bagi IC pada Indon Bangla ~ Sila LIKEs
    • Hasmira Hasmi ·  Pengulas Tertinggi · SGB
      dulu khairi kata tak mahu tanding lagi,ni nak dapat simpati najib la tu,dia jarang turun ke rembau,asyik sibuk dengan ketua pemuda yang tak dipercayai najib.
  • Zaki Yamani ·  Pengulas Tertinggi · Universiti Teknologi MARA
    "Jika ada anggota dan pemimpin yang tidak terpilih sebagai calon pilihan raya dan berasa tidak puas hati serta ingin bertindak mensabotaj calon lain, Pemuda akan melaporkan kepada pucuk pimpinan"... punya la mandom Pemuda ni... Melapor je keje ko?
    • Shahrizal Shaari
      Dekat rembau boleh menang tu, tapi dia jugalah faktor pembawa kekalahn di tempat2 lain
    • Zulfikar Ali Ariffin
      Bukan lapor tapi ugut..
    • Tokgondang Tok ·  Pengulas Tertinggi · Consultant di Self employed
      Kj hang patut bertanding.K/Penuda cakap camni maknamya lu Paria punya k/pemuda.Pi belajar politik lah lagi budak berhingus.Takada klas punya leader.lawanmu menantiiiiiiii
  • Jenny Oo · Bekerja di Kerani pentadbiran
    kalo Xpilih masuk PR...Ha....
    • Kyoshin Pj ·  Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia
      tunggu dah saksi kan la....banyak kejutan akan berlaku pada pr13 ini......
    • Muhammad Rafael ·  Pengulas Tertinggi · Universiti Teknologi MARA
      kesian KJ..jd ahli parlimen,ketua pemuda umno pula tu..tp tiada jwtn dlm kerajaan..yg ada jwtn dlm kerajaan..adlh sampah2 bukan ahli parlimen yg tewas tp dikutip semula oleh najib utk jd menteri penuh spt sharizat,ex penang CM. bgs lah tu dia tarik diri..rosmah mansur leh ganti..rusmah mansur pun leh juga jd ketua pemuda umno.
    • Abdullah Alif ·  Pengulas Tertinggi
      KJ.. lebih baik kamu berkemas kemas untuk chow.. senang nanti bila dah tak di calunkan kamu dah ada pun kat tempat asal usul kamu... tapi kalau nak bertanding jagak kena la guna kipas hikmat.. kha kha kha
  • Kang Razzi Armansur ·  Pengulas Tertinggi · Suicide Bomber di Suicide Bomberr
    Zaman kamu dah berakhir. Zaman ayah mertua jadi PM, kamulah hero! Sekarang Zero!





0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List