Khir Toyo Pun Ke Makkah.

on Nov 3, 2011



Najib dan Rosmah ke Arab Saudi, lebih tepat lagi Makkah dan Madinah untuk melakukan ibadah ziarah. Ramai juga para pengampu dan pembodek yang turut sama ke Makkah untuk 'sama-sama' mengerjakan ibadah ziarah dengan Perdana Menteri dan isteri kesayangannya. Selain beribadah, kesempatan duniawi juga tidak dilepaskan, meskipun yang berperangai begitu, sebenarnya tidaklah ramai tetapi golongan ini sangat menonjol dan sentiasa tertonjol, lebih-lebih lagi bab pijak kepala orang lain yang dilihat lemah, lalai dan mudah dipergunakan!

Tak kisahlah, walau apa pun niat mereka, semoga Allah Taala membalas setimpal dengan amal dan niat mereka. Bab tu, bukan bab manusia untuk membuat kesimpulan. Kita hanya boleh melihat berdasarkan kecenderungan dan kerap kali kesimpulan yang dilakukan hanyalah berdasarkan kecenderungan.

Tengah hari tadi, bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo dan isterinya turut sama ke Makkah tanpa banyak bercakap atau publisiti. Walaupun mungkin musuh-musuh dan mereka yang tidak menyenangi Khir Toyo akan beranggapan, Khir Toyo ke Makkah untuk melarikan persepsi, namun kesimpulan berdasarkan kecenderungan ialah, LEBIH BAIK KHIR TOYO KE MAKKAH BERBANDING LONDON DAN AMERIKA DALAM TEMPOH INI.

Yang sangat pasti, Khir Toyo ke Makkah untuk mengadu dengan TUAN BESARnya. Mengadu tentang masalah yang ditanggung. Mengadu dengan harapan segala amalnya boleh dijadikan tawassul untuk segala masalah dan maslahatnya. Biarpun TUAN BESAR boleh menerima aduan hamba-hamba-Nya di mana-mana, namun ada keistimewaan yang diberikan kepada mereka yang menjadi TETAMU-Nya di tempat yang DIA telah tetapkan dan rukunkan unutk menjadi sebahagian daripada tanda hamba kepada KHALIQ.

Dan bayangkanlah penggantungan yang dibuat oleh seorang yang maksum, bijaksana, idealis, hebat, berpandangan jauh dan segala-gala yang penuh fantasi dan fantamorgana... pergantungannya kepada TUAN BESAR di Eropah dan Amerika Syarikat menjadi sangat ketara. Pada ketika orang lain semua sibuk untuk menziarahi makam KEKASIH TUAN SEBENAR, dia pula sibuk menyembah TUAN BESARnya di Eropah untuk mengadukan hal dan meminta dana serta kepakaran bagi PRU13.

Nampak bezanya?



Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List