Piket MTUC - Pemimpin PR Jangan Nak Menyebok.

on Nov 1, 2011




Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) hari ini memberi jaminan piket yang akan diadakan di seluruh negara Khamis ini akan diadakan secara aman.

Setiausaha Agung MTUC Abdul Halim Mansor juga berkata piket bagi membantah pindaan terhadap Akta Kerja 1955 yang diluluskan Parlimen pada 6 Oktober lepas, tidak akan mengganggu ketenteraman awam serta tidak mengganggu tugas pekerja terbabit kerana ia akan diadakan selepas waktu bekerja iaitu antara pukul 5 hingga 6.30 petang.
 
Beliau berkata sebanyak 18 lokasi piket telah ditetapkan iaitu Seksyen 15 Shah Alam, Jalan Persiaran Kuala Selangor, Teluk Panglima Garang, Jalan Barat Petaling Jaya, Bukit Raja Klang, Rawang/Sungai Choh di Selangor, Pulau Pinang (Hadapan Pearl View Hotel, Prai), Melaka (Jalan Bukit Beruang Air Keroh), Negeri Sembilan (Padang Majlis Perbandaraan Seremban).

Di Perak (Hadapan bangunan MTUC, Ipoh), Pahang (Padang Masjid Negeri, Kuantan), Kelantan (hadapan Kota Baharu Trade Centre), Johor (hadapan MasjidJamek Kampung Pasir, Batu 5 Jalan Skudai), Kuala Lumpur (hadapan bangunan KWSP Jalan Raja Laut), Sabah (hadapan Tang Dynasty hotel dan Centre Point Kota Kinabalu), Kedah (hadapan Sime Tyre International, Mergong) dan Sarawak (hadapan Bangunan Sultan Iskandar, Kuching). - Mkini.
Tahniah kepada MTUC pasai akhirnya pilih cara jalanraya jugak.

Memang dah jadi resam Umno BN, kalau setakat berunding, berbuih air liur pun depa buat-buat tak dengar ja. Kalau setakat janji masa rundingan, jangan nak harap depa nak tunaikan. Tambah-tambah kalau menyusahkan depa, memang tentu punyta depa tak layan.

Jadinya cara atau pilihan terakhir adalah turun ke jalan raya. dan memang terbukti himpunan BERSIH 2.0 dulu memang berjaya dan Umno BN terpaksa benarkan SPR buat perubahan drastik.

Macam tu jugak, aku yakin tuntutan MTUC akan diambil lebih perhatian oleh pihak-pihak yang berkenaan kalau himpunan piket yang MTUC anjurkan Khamis ni berjaya himpun ramai ahli MTUC.

Apa pun, aku harap takdak pimpinan Pakatan Rakyat yang terhegeh-hegeh 'hidung tak mancung tapi pipi tersorong-sorong' menempek sama dalam piket tu. Tak salah kalau Pakatan Rakyat sokong piket tu dan memang sepatutnya pun pakatan rakyat sokong piket tu, tapi tolong guna kaedah lain untuk tunjukkan sokongan dan bukan dengan sama-sama berpiket.

Tak kira la atas kapasiti apa pun, tapi kalau dah taraf pimpinan jangan nak menyebok. Kehadiran hangpa pasti akan digunakan puak-puak 'si anjing Umno' spin berita tu.

Akhir sekali, aku nak seru kepada semua ahli persatuan sekerja yang bergabung di bawah MTUC, sokonglah tuntutan MTUC tu dengan hadir beramai-ramai ke tempat piket yang terdekat.



Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List