Tahniah, YB Azan Ismail Dan Tentukan Kemenangan YB Fuziah Salleh...

on Sep 20, 2010

Ahli Parlimen Indera Mahkota, merangkap Ketua Cabang di kawasan itu, YB Azan Ismail diberitakan memenangi kerusi Ketua Cabang PKR Indera Makota. Laporan dari Pahang Daily menyebut YB Azan berjaya menewaskan Sdr Razali Ismail dengan majoriti sekitar 35 undi yang masih belum disahkan semasa tulisan ini dibuat.

Cabang Indera Mahkota juga turut mencalonkan YB Azmin untuk merebut jawatan Timbalan Presiden PKR. YB Azan Ismail adalah pemimpin PKR Pahang yang suatu ketika pernah disebut di antara MP PKR yang akan melompat meninggalkan PKR. Namun ternyata berita itu palsu malah YB Azan diberi tugasan yang penting di dalam PKR setelah Pengerusi PKR Pahang diserahkan kepada Dato Fauzi. Di dalam Parlimen, YB Azan tidak pernah duduk diam dan beliau di antara MP Pembangkang yang lantang menimbukan beberapa isu besar.

Saya percaya, sikap beliau yang `Low Profile', tidak ego, mesra dengan semua menjadikan beliau tetap diberi kepercayaan untuk menerajui Cabang PKR Indera Mahkota. Saya masih ingat sewaktu saya hadir di dalam Majlis Perasmian Pejabat PKR Pahang yang baru di mana dirasmikan oleh DS Anwar, saya melihat sendiri bagaimana YB Azan begitu mesra dengan semua yang hadir. Beliau menghampiri hampir kesemua tetamu yang datang tidak kira peringkat mana sekali pun untuk berjabat tangan. Saya tidak pergi menemuinya, tetapi beliau sendiri datang menghulurkan tangan dengan senyuman walau pun beliau tidak mengenali saya. Begitu juga dengan tetamu-tetamu yang lain samada tua atau muda.

YB Azan juga tidak terlalu `protokol' atau dilihat seperti golongan `elit' di dalam mana-mana program yang dihadirinya. Sifat beliau ini sama juga seperti YB Fuziah Salleh Ahli Parlimen Kuantan. Saya juga berharap YB Fuziah Salleh akan dapat dipilih menduduki kerusi Naib Presiden kali ini. Beliau seorang pemimpin yang sentiasa bekerja kuat dan gigih sehinggakan pernah MB Pahang memuji peranan yang dimainkan oleh YB Fuziah Salleh selaku Wakil Rakyat di Pahang. 

Inilah wajah atau sifat pemimpin yang perlu diperakui oleh semua ahli parti. Mereka tidak pernah merasakan diri mereka hebat atau ternama dengan kedudukan mereka sekarang. Mereka akur bahawa kerusi MP yang diwakilinya itu adalah amanah rakyat. Saya amat gembira apabila dikatakan pemilihan Cabang PKR Indera Mahkota berjalan dengan aman dan teratur. Semua calon yang bertanding serta penyokong masing-masing menerima keputusan pemilihan itu kerana pemilihan pemimpin di dalam PKR jauh lebih baik dan telus dari pemilihan dalam Umno. 

Tahniah YB Azan, tahniah kepada semua ahli PKR Indera Mahkota dan selamat berjaya buat YB Fuziah Salleh.


wfauzdin.blogspot.com

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List