YANG MAKSUM HANYA UMNO........???

on Oct 25, 2010

Nik Aziz, Lim Kit Siang, Guan Eng, Zaid Ibrahim, Raja Petra semuanya bersalah. Yang maksum hanya UMNO




“Putrajaya mesti dipertahankan dengan cara apa-sekali pun” kata Najib dalam ucapan penggulungan beliau diperhimpunan Agong UMNO Sabtu lalu. Kata-kata ini membayangkan betapa jelasnya kepercayaan pimpinan kita sendiri bahawa pihak alternative berkemampuan untuk menganbil alih pentadbiran Kerajaan Persekutuan jika pilihanraya umum diadakan.

Buat kali pertama seorang PM membayangkan garis-garis pertahanan bagi UMNO untuk mengelak dari PR mengambil alih Putrajaya dengan mengingati orang ramai bahawa jika mana-mana pihak bercita-cita untuk mengambil alih pentadbiran kerajaan mestilah mendapat perkenan Raja-Raja Melayu.
Peringatan PM Najib telah membayangkan bahawa beliau mempercayai Raja_raja Melayu itu hanya bertanggungjawab untuk mempertahankan UMNO sahaja untuk memerintah meski pun pemimpin-pemimpinnya melakukan perkara yang tidak baik dan tidak bermoral misalnya. Lain-lain perkataan memberikan taarifan yang Raja-Raja Melayu mesti mempertahankan UMNO ‘at all cost’. Intepritasi ini amat mengelirukan. Seterusnya......


0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List