JELASLAH PR AKAN TAWAN PUTRAJAYA, DR MAHATHIR PUN BOLEH MERASAKANNYA

on Nov 10, 2012






Bekas Perdana Menteri Malaysia Mahathir Mohamad telah tersilap sekali lagi, apabila merayu dengan cara yang menyedihkan agar pengundi memberi undi kepada Umno dan anjingnya Barisan Nasional (BN) untuk satu lagi tempoh selepas mencengkam kuasa selama 55 tahun lamanya.

Makhluk-makhluk yang tidak tahu malu ini akhirnya mengakui melalui Mahathir Ketua Syaitan itu sendiri, mereka sebenarnya tidak mempunyai ideologi politik langsung. Sebuah parti politik yang tidak mempunyai ideologi tidak mempunyai urusan untuk berada di arena politik.

Malah, Umno sebenarnya mempunyai "ideologi politik" tetapi ia tidak akan diwar-warkan kepada rakyat: cemburu pada orang Cina dalam bidang perniagaan. Ini adalah falsafah yang memandu nasionalisme Melayu, satu konsep yang dicipta oleh Malayalee Muslim – fikirkan, Mahathir - dari Kerala, India di Singapura semasa zaman British. Rujuk kepada "Asal-usul Nasionalisme Melayu" oleh Profesor William Roff Australian National University.

MCA dan MIC, juga tidak mempunyai ideologi politik, mewarisi peranan sejak zaman penjajahan British: melindungi golongan elit pemerintah dari diri mereka dalam usaha untuk melindungi kepentingan mereka (India dan Cina elit dan penjajah British).

Residen Jeneral British, Sir Frank Swettenham merupakan orang yang mencipta falsafah "perlindungan": "Dia (elit Melayu) adalah makhluk yang sombong yang tidak akan teragak-agak untuk mencederakan anda walaupun dengan berbuat demikian dia akan sebenarnya mengalami kecederaan lebih dalam proses tersebut. Kita perlu melindungi dia dari kebodohan dirinya (melindungi dia dari dirinya sendiri).

Bencana akan menimpa jika Umno-BN kembali berkuasa

Jika Umno kembali berkuasa sudah pasti bencana akan menimpa. Walaupun tidak mempunyai ideologi politik untuk diterangkan pada rakyat, ini bermakna ada tempoh lima tahun lagi untuk pemerintah elit merompak Perbendaharaan Negara - kononnya untuk meningkatkan bilangan jutawan Umno menyaingi Cina - namun realitinya adalah untuk bersenang lenang dengan wang rakyat.

Mereka boleh menipu orang yang sama untuk beberapa kali. Namun, mereka tidak boleh menipu semua orang untuk sepanjang masa.

Umno-BN telah jelas melangkau tempoh dimana mereka dialu-alukan sepertimana parti atau gabungan kuasa politik yang memerintah lebih daripada dua hingga tiga penggal kerana ini melanggar ‘check and balance’ dalam sistem demokrasi.

Rakyat perlu mengeluarkan Umno / BN supaya Pentadbiran Persekutuan yang akan datang bakal diterajui oleh pihak yang kini merupakan Pembangkang, boleh menjalankan audit dan ketekunan yang wajar dilakukan oleh Umno / BN sejak 55 tahun memegang kuasa. Audit dan kesungguhan ini tidak harus disalah anggap sebagai memburu orang yang bersalah atau Suruhanjaya Mencari Kebenaran. Ia adalah tentang mencari keadilan untuk rakyat.

Audit dan ketekunan yang sedemikian adalah amat perlu sebelum negara boleh memutuskan bagaimana untuk bergerak ke hadapan. Ini adalah lebih penting daripada bermegah dengan Buku Jingga atau menentukan jika mereka lebih berjaya berbanding Umno / BN pada agenda pembangunan. Manusia bukan hanya hidup dengan roti sahaja!

Umno-BN cuba untuk mencuri mata dari Pembangkang

Walau bagaimanapun, setakat ini pakatan pembangkang - Pakatan Rakyat - telah melakukan yang terbaik dengan membangkitkan permasalahan PTPTN, harga kereta, kutipan tol, RCI dan royalti minyak, antara yang lain. UMNO / BN akan melaksanakan semua ini sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 yang akan datang untuk menafikan Pembangkang akan "mana-mana isu-isu".

Malah jika UMNO / BN melaksanakan pakej keseluruhan rancangan, program, pakej, reformasi yang dicadangkan oleh Pembangkang, ia masih tidak bermakna bahawa UMNO / BN harus diberikan kuasa lagi. Mahathir bercakap tentang Umno / BN yang sedang melakukan apa yang dimahukan oleh rakyat - ini bererti bahawa mereka sebelum ini mengabaikan kehendak rakyat - dan menangis pula sambil mengadu bahawa ini perlu diambil kira oleh rakyat.

Sekali lagi, PRU yang akan datang bukanlah tentang siapa mempunyai skor yang lebih pada agenda pembangunan tetapi tentang memulihkan salah satu asas cek dan balance dalam sistem demokrasi dan bukanlah mengekalkan parti pemerintah untuk berkuasa lebih daripada dua atau tiga penggal; dan audit serta kesungguhan yang wajar. Sesuatu audit / kesungguhan wajar tidak akan perlu jika parti pemerintah bertukar setiap segi 2-3 penggal sepertimana yang dilakukan di negara-negara lain yang bertamadun.

Mahathir jelas takut akan audit / proses kesungguhan wajar kerana ia antara lain akan membawa pentadbirannya selama 22 tahun, di bawah penelitian awam dan rasmi.

Hasilnya adalah UMNO / BN akan dihalang daripada kembali berkuasa, jika ada pun, untuk masa yang sangat lama. Ramai pemimpin UMNO / BN termasuk Mahathir akan meringkuk di dalam penjara tidak lama lagi jika mereka tidak melarikan diri ke luar negara untuk selamat. Ia akan menjadi keadilan yang manis untuk rakyat jika Mahathir dipenjarakan walaupun untuk satu hari dan apabila keluar dari penjara, semua berambut putih dan lusuh, kelihatan terasing apabila memakai pakaian penjara.

Jika benar Umno / BN kembali memerintah suatu hari nanti, ia akan berada dalam bentuk yang lain setelah mengambil kira Karma dari keadaan sebelumnya.

Ini adalah sesuatu yang amat ditakutkan oleh Mahathir kerana dia membuat rayuan yang penuh emosi - lebih baik syaitan yang dikenali, daripada malaikat yang asing - untuk UMNO / BN dikekalkan daripada " mencuba pentadbiran oleh pihak pembangkang selama suatu tempoh".

Mahathir berdolak-dalik dengan menanam idea satu penggal untuk Pembangkang

Dia berdolak-dalik dengan menanam idea satu penggal dalam kepala rakyat.

Apa yang membuatkan Mahathir berfikir bahawa rakyat hanya akan memberikan Pembangkang satu penggal di Putrajaya di mana Umno / BN penghisap darah, lintah dan parasit telah meletakkan diri mereka dengan apa jua cara di sana selama 55 tahun?

The kepastian bahawa UMNO / BN akan akan diundi keluar semasa PRU ke-13, berpunca daripada hakikat bahawa masa ini seperti pada tahun 2008, ia bukanlah tentang diminta untuk memilih antara penjawat kini dan pembangkang tetapi tentang mengundi untuk mengeluarkan ‘penghuni setinggan’ di Putrajaya. Pihak pembangkang akan menang dengan mudah.

Sebelum pembangkang dapat melakukan sesuatu yang betul, dan bersatu padu ia sentiasa Umno / BN yang menang dengan mudah dibantu oleh pengawalan media sebelum kedatangan Internet, dan penyalahgunaan jumlah pelbagai undang-undang termasuk Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang zalim dan Lima Ordinan Darurat. Penyalahgunaan itu akan perlu dilindungi oleh audit / kesungguhan wajar.

Pembangkang memusnahkan Negara cuma khayalan dan imaginasi Mahathir

Persoalan Pembangkang memusnahkan negara, hanyalah khayalan Mahathir imaginasi, tidak timbul.

Perdana Menteri Mohd Najib Abdul Razak telah pun mengakui baru-baru ini, dia akan berhenti daripada mengeluarkan gula-gula hariannya dan mula mengembar-gemburkan kemajuan Malaysia dan pembangunan yang setakat ini hasil daripada usaha “mereka yang luar biasa di Negara ini ".

Jadi, sama ada Umno / BN atau Pembangkang di Malaysia akan terus menyambung agenda pembangunan sekurang-kurangnya melalui pertumbuhan yang asal.

Umno / BN lah yang membawa Negara ke ambang kehancuran serta membebankan generasi akan datang, dengan menaikkan Beban Hutang Negara sehingga mencapai hampir 55 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK).

Ini bukan wang yang dipinjam, seperti di Singapura sebagai contoh, untuk pelaburan produktif dan tujuan pembangunan yang tulen tetapi semata-mata untuk menjalankan agenda politik dan memberi makan kepada orang Umno / BN yang tamak dan membiayai gaya hidup mewah mereka dengan menggunakan wang rakyat dan generasi akan terpaksa membayar balik hutang itu.

Ini adalah satu jenayah kejam dimana penjenayahnya yang mesti dibawa ke muka pengadilan dan dipertanggungjawabkan ke atas dosa-dosa mereka terhadap rakyat.


Written by  Joe Fernandez, Malaysia Chronicle

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List